KONTROLLTORNET

Möt våra testpiloter – Sandor, 38-årig musiker

Sandor, 38 år musiker & chef på Musikhögskolan i Stockholm, var en av våra kunder som ställde sig positiv till vårt ”testpilotsprojekt”:

Det låter jätteintressant tycker jag, jag upplever ofta att användarrapporter från andra ”vanliga” användare ger en mycket bättre uppfattning om en produkt än proffstyckarnas och tillverkarnas något skönmålade bilder.

Några saker som gör att jag är särskilt engagerad i frågor kring hudvård:

• Jag har allmänt känslig och torr hy som lätt blir oren. Samtidigt har jag en fallenhet för gammaldags tvål (på ”bit”). Detta kräver en del omtanke; jag måste hålla mig med tvålar som inte torkar ut för mycket, samt kompensera med lotion eller alternera med mycket mild showergel.

• Min skäggväxt är ganska stark och envis, vilket är en dålig kombination med min ljusa och känsliga hy. Samtidigt är rakningen en mycket viktig daglig ritual, som jag gärna pysslar med och faktiskt njuter av. Klassiska rakverktyg och -medel är ett måste, men jag är öppen för nya produkter och teknologier.

• Då jag tidigt tappade en stor del av håret rakar jag skallen helt. Har omväxlande kört med trimmer och blad. På senare tid har jag upptäckt HeadBlade och är en glad och nöjd användare!

• Sedan barnsben har jag fått med mig en förkärlek för gamla traditionella hudvårdsprodukter och klassiska herrparfymer. Jag tycker om att ikläda mig en doft, och ser det som en viktig del av en mans personlighet. Jag är ganska hemma i den världen, dock gillar jag att bryta mönster i bland och testa helt nya idéer.

Med detta som bakgrund har vi självklart skickat både en ”tvål på bit” från Dermalogica:

Priset är faktiskt den enda nackdelen med Clean Bar jag kan komma på, i övrigt har den gott och väl infriat, och till och med överträffat, mina förväntningar.

och produkter från HeadBlade för testning:

Igentäppta porer och dött hud är inget kul, i synnerhet om man skall raka sig. En försiktig peeling är helt klart på sin plats.

Svalkande gurkmask från Peter Thomas Roth:

Burken är en slående uppenbarelse med sin skrikiga gröna färg, och det intrycket håller i sig även efter att man har fått bort locket – spökslem, wohooow!

och anti-age från Clarins Men är hudvård som testats:

Sammanfattningsvis kan sägas att Line-Control Cream är en funktionell, om än något oljig återfuktande kräm, som är skön och nog så välgörande för trött, torr hy.

Naturlig rakning från Bulldog:

Det är inga krusiduller, en enkel och effektiv produkt som tjänar många poäng på den naturliga känslan och den fina doften.

och rakbladssliparen RazorPit uppskattades!:

Produkten är en fullträff. Resultatet är omedelbart och synligt, det tar några sekunder extra efter rakningen, men bladet blir helt klart mycket behagligare att sätta mot huden nästa gång, och visst håller det längre.

Lämna en kommentar