betyg 5

Lyxtrimmer

Recension av Remington Body Groomer

Nu lagom till sommaren så fick jag hem en Remington Body Groomer. Remington är kända för sin kvalitet, och denna body-hair trimmer är den bäst säljande i hela västeuropa.

Eftersom jag tränar mycket och nästan alltid trimmar bort de mesta håret på kroppen, så har jag genom mina dagar testat många slags trimmers. Allt från billiga till dyra. Direkt när jag öppnade den lilla väskan som trimmern kommer förpackad i slog det mig, wow det här är en LYXTRIMMER. Utseendemässigt är den väldigt svår slagen med sitt titanium-kromade hölje. Till skillnad från de flesta body-trimmers som är plastiga, och även om de kan vara väldigt funktionella så ser de lite halvbilliga ut. Men icke denna, det här är som en Rolls Roys body-groomer som du i pricip kan raka allt hår på kroppen med den. Den är lika bra för intimrakning som för övriga kroppen. Man kan välja att ställa in längden från 3mm-12mm och, så kan du använda den i duschen och skölja rent den under rinnande vatten. Där tror jag att den plockar många pluspoäng hos de flesta.

Så till rakningen, de titamium försedda skärbladen rakar jämnt och fint utan att ”tugga” eller slita på huden. Batteritiden är runt 40 min och så är den självklart sladdlös. Resultatet är mycket bra och alla hårstrån rakas bort med en gång. Den ligger bra i handen och greppet är väldigt bra även i duschen. Jag är väldigt nöjde med denna body-groomer, faktiskt en av de bästa jag testat. Den är väldigt all-round och kan användas till i princip allt hår på kroppen.

recension kroppshårstrimmer

Priset på 499:- känns perfekt, inte för billigt eller för dyrt, precis lagom och med tanke på utseendet så hamnar priset nästan i underkant. Jag ger denna body-groomer från remington 5+ för att den uppfyllar alla kriterier för att vara en topp-trimmer.

* Den är otroligt snygg

* Rakar väldigt bra

* Bra grepp

* Sladdlös och har bra batteritid

* Kan användas i duschen och sköljas under rinnande vatten

* Priset är precis lagom

Alla män borde ha en sån här i sitt badrumsskåp!! Men akta er, för jag lovar att era tjejer kommer vilja låna den 😉

Ha en skön sommar

PEACE n LOVE  /TestPilot Hadi, 25 år

bäst i test

Kommentera

