KONTROLLTORNET

Det här är produkterna som frugan inte kastar ut ur badrumsskåpet.

Recension av The Goodfella´s Smile Savage Shaving Set


The Goodfella´s Smile Savage Aftershave Splash
Först när jag öppna aftershave flaskan tänkte jag, ”hurra en gin och tonic drink”. Vad jag uppfattade är att den efter ett tag dofta mer av milda blommiga toner med en viss bärnstenston. Savage har en mycket behaglig frisk doft som jag inte upplever som stötande och man kommer nog inte tröttna på den under en dag. Det är viktigt att innan man använder aftershave så bör den skakas före användning, detta så att oljorna blandar sig ordentligt.

The Goodfella´s Smile Savage Shaving Soap
Det första intrycket av raktvålen är att den doftade mycket när jag först öppnade burken. Konsistensen ser härlig ut och doften påminner om aftershaven, bortsett från att jag tycker den doftade något starkare. Efter att jag har löddrat upp tvålen så avtar doften något, och blir svagare, men löddrar fint och jag fick ett bra glid med hyveln. Det känns som att man har använt sig av kvalité oljor i raktvålen. Jag upplever huden som mjuk och sval efter användning. Kombon kyler mycket i ansiktet, passar väl till vår och sommar när man vill ha friskare dofter.

Betyg: Mjuk fin doft och tack vare den fina kyleffekten, 5 av 5.

Recensionen är skriven av Håkan Svensson.

Kategorier:KONTROLLTORNET

1 svar »

  1. Köpte denna kombon i första hand till hustrun samtidigt som jag köpte Razorock Nomad till tonårsdottern.
    Nu delar damerna på Razorock Nomad och jag har Savage för mig själv.
    Allt från prestanda till doft är riktigt bra.
    Älskar Savage 😊

Lämna en kommentar