American Crew

Vax Dax!

Recension av American Crew Fiber

Denna gång fick jag prova ett hårvax från Amercian Crew. Vaxet är ett sk fibervax och mycket torrt. Jag var ganska långhårig när jag fick hem vaxet så det fick bli en tripp till frisören omedelbart för att få håret klippt och redo för testet.

Första anblicken är att vaxburken ser elegant, lyxig och maskulin ut, så långt ifrån vaxburkarna på HM man kan komma. Då jag använt torrt vax förut så hade jag ganska så höga förväntningar på American Crew Fiber.

Priset på 199:- känns helt ok och är i samma klass som de flesta burkar man köper hos frisören. Jag provade att ha i vaxet efter en dusch, tyvärr funkar det inte så bra i handdukstorkat hår, utan håret måste vara snustorrt. I torrt hår däremot funkar det utmärkt, man behöver bara ta en liten klick och ”värma” den i handflatorna för att vaxet ska mjukna, sen smetar man in det o stylar precis som man själv behagar. Frisyren känns stabil hela dagen och det är väldigt lätt att styla om den om det så behövs.

recension hårvax

Vaxet doftar mycket fräscht, åt citrushållet och eftersom man vill få den där torra känslan i håret så räcker burken ganska så länge, då det endast behövs en liten klick vax.

Denna produkt får 4+ av mig för den har allt som ett torrt fibervax ska ha, för att den är jättelätt att tvätta ur och för att det är lätt att styla om frisyren dagen efter om man så vill.  /TestPilot Hadi, 25 år

Kommentera

