betyg 3

Hårfin fläskkotlett

Recension av disp for men Fiber Putty

disp är förra årets svenska uppstickare som efter att ha erövrat tidningen Cafés stora modepris i kategorin årets hårserie måste tas på allvar. Med en förkärlek för naturliga ingredienser som ekologiskt odlad björk och alger har disp hittat en egen nisch som motsvarar den Bulldog erövrade på hudvårdssidan. Billigt och enkelt utan krusiduller verkar vara receptet på framgång inom manlig skönhetsvård för tillfället.

Jag skruvar av locket på disp for men Fiber Putty och doften från de tusen björkarnas stad slår emot mig (jo, jag har tillbringat en del tid i Umeå), vilket väcker trevliga associationer. Själva konsistensen är något kletigare än vad jag personligen föredrar eftersom jag gillar hårdare vax bättre. Men till skillnad från andra hårvax, som kan ha en tendens att göra håret flottigt känns Fiber Putty lätt och naturlig i håret. Du får inte den där hårda superhjälte-stadgan, men om det snarare är en naturlig look du eftersträvar kan detta vara ditt val.

recension hårvax

Jag har aldrig upplevt mig själv som en ‘vaxmänniska’. Men om jag nu ska kamma mig med en fläskkotlett, vill jag ju att den ska vara ekologiskt framtagen (antagligen var Jan Guillou bara avundsjuk på finansvalparnas stekarfrisyrer när han kallade dem kotlettfrisyrer, men visst har han en poäng). Jag har blivit mer noga med vad jag har i håret på sistone. Avsaknaden av parabener och silikoner i Fiber Putty är förstås ett plus, även om jag i ärlighetens namn inte har full koll på vad det innebär.

Det här är produkten som nästan, men bara nästan får mig att rensa ut all gel och spray ur badrumsskåpet. Kanske blir jag en vaxmänniska i nästa liv.  /TestPilot Jesper, 36 år

Lämna en kommentar