betyg 5

Topp!

Recension av Bulldog Sensitive Face Wash

Ännu en pålitlig produkt ifrån Bulldog med till stor del naturliga ingredienser, såsom i detta fall välgörande essentiella oljor och grönt te, för mannen med känslig hud. Det är en oerhört mild och lätthanterlig rengöringsgel som både tvättar bort döda celler, fett och smuts samtidigt som den gjort min hud len och slät. Enligt rekommendationerna bör den användas både morgon och kväll och nu i efterhand upptäckte jag att den även kan användas som ansiktstvätt i samband med (före) rakning. Jag tycker att min hud har blivit mjukare och lite slätare i ansiktet under användandet och det har känts lite ovårdat eller fetare på huden de dagar då jag missat/undgått användning.

bulldog_sensitive_face_washJag är förvisso redan en biten Bulldog-fan, men Sensitive Face Wash lämnar mig inte besviken! Dessutom är den lätt att ta med sig i weekendväskan och är relativt “kladdfri” och löddrar väl vid användning.

groomingbetyg5

Lämna en kommentar