American Crew

Ge ditt hår en nystart

20150110_230916

Känner du precis som jag, att det efter en rejäl omgång med stylingprodukter kan vara svårt att få håret helt rent? Vax, lera, spray, mousse. Det är i sanning mycket vårt hår skall klara av att uthärda under en livstid och det är klart, att ju hårdare och mer hållbara produkter desto svårare blir det också att tvätta bort slaggprodukter. Vill man vara fin får man lida pin heter det ju men visst hade det väl varit skönt att kunna bli av med även den där sista beläggningen av vax från hårbotten?

Jag har under en månads tid provat American Crew Power Cleanser Style Remover. Ett schampoo som är utvecklat just för att tvätta på djupet och ”ta död på” alla gamla produkter och dessutom lämna en ren och skön känsla i hårbotten. Hur det funkar? Alldeles utmärkt. Det råder inga som helst tvivel om att det här är en produkt som gör precis den skall.

Jag har under perioden använt följande vaxer/lera: American Crew Molding Clay, American Crew Forming Cream, d:fi d:struct och Hanz de Fuko Claymation
När det gäller spray så har jag använt Tigi Bed Head Power Surge Stronghold, Björn Axén Megahold och eldprovet Proffs Super Strong.
Samtliga produkter har gått alldeles utmärkt att tvätta ur och precis som förpackningen lovar så är resultatet både rent och fräscht.

 

American Crew Power Cleanser Style Remover luktar man. Jag skulle vilja beskriva doftexplosionen som en oväntad men härlig mix av tobak, mentol, läder och krutrök och doften sitter i länge.

Flaskan är i plast, hyfsat anonym och rymmer 250 ml. Det är inga konstigheter att dosera, tack vare pipen i locket och flaskan verkar räcka länge.

Jag behöver väl egentligen inte beskriva hur man använder ett schampoo men en liten mängd skall gnuggas in rejält under minst 30 sekunder. Låt schampoot sitta i en stund och skölj sedan ordentligt. Det här är ett schampoo som löddrar rejält så var beredd på det. Jag fann det lagom att använda American Crew Power Cleanser Style Remover tre dagar i veckan för en rengöring på djupet men det finns ingenting som säger att det inte kan användas dagligen om man så önskar.

Det här är en produkt som bör finnas i var mans badrum. Ibland kräver ditt hår och hårbotten en nystart och då har i alla fall jag inget bättre tips än American Crew Power Cleanser Style Remover

bäst i test

Lämna en kommentar