betyg 4

Hyvla huvudet med stil…Jajamen!!!

Recension av HeadBlade Razor ATX & Bulldog Original After Shave Balm

Efter att ha blivit ganska besviken över HB’s Razor Sport så var det med viss skepsis som jag nu testade deras senaste hyvel ATX. Skulle den vara lika bristfällig? ICKE!!!

Bladet sitter bak på hyveln vilket känns säkrare än att skjuta det framför hyveln. Bladet är av s.k. open flow-typ vilket gör det mycket lättare att rengöra under rakningen.

Eyeball_HeadBlade_ATX

Även denna gång använde jag HeadBlade HeadSlick Shave Cream. En galet bra rakkräm. Min vanliga hyvel kunde vackert vila medans HeadBlade Razor ATX gjorde jobbet. Grymt!

HeadBlade Razor ATX finns i tre färger och får 4 av 5 i betyg.

groomingbetyg4

Ett nyrakat huvud kräver återfuktning, annars blir det gärna torrt, fnasigt och ibland lite irriterat.

I lådan fanns den här gången även en After Shave Balm från Bulldog. Den var lugnande för hyn, absorberades snabbt och doftade mycket trevligt enligt både mig och min sambo. Bulldog Original After Shave Balm får 5 av 5 i betyg!

Eyeball_Bulldog_AfterShave

groomingbetyg5

Lämna en kommentar