Escentric Molecules

Doft med oanade effekter?

Recension av Escentric Molecules Molecule 01

Egentligen avslöjar väl namnet – Escentric Molecules lite vad den här doften gömmer och det finns en hel del intressant läsning för den nyfikne om fenomenet ”Iso E Super” som är den enda ingrediens som denna doft innehåller. Den beskrivs inom doftindustrin mer som en effekt än en doft och plockar fram en helt ny, personlig sensation för luktsinnet för varje användare som i kontakt med huden skapar en unik doft, som är helt och hållet din egen och har blivit bästsäljare hos celebriteter som Kate Moss och Patrick Cox.

escentric_molecules_molecule_01

Som bärare kan man känna en svag doft av träslag som kommer och går men det är effekten på omgivningen som ska vara denna parfyms starkaste sida. Så fungerar det verkligen? Jag har ingen aning. Ska denna doft fungera mer som feromoner och få omgivningen på fall så är nog min hud inte molekylernas favorit. Och ärligt talat så kan jag inte riktigt förstå grejen med en parfym man inte själv kan känna doften av? För mig är det nog det som är själva meningen med att lukta gott, att man själv får en del av nöjet så att säga. Idén är kul, flaskan är snygg men för mig faller det hela på eget grepp. Jag vill känna vad jag doftar helt enkelt…

Kommentera

