Övrigt

Jag råder alla som har problem med rakfinnar att testa den!

Recension av Blinc resurf.a.stic Ingrown

Nu till denna produkt, som heter Blinc resurf.a.stic Ingrown och som är en microdermabrasion, alltså en djuprengöring av huden och kostar 459 kr.

Jag har använt produkten 2 ggr i veckan innan rakning och jag måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad. Jag har testat väldigt många produkter, billiga som dyra, som ska reducera rakfinnar och inåtväxta hårstrån, varit hos olika läkare och fått behandlingar, men tyvärr till ingen nytta. Började istället att trimma skägget med en skäggtrimmer efter tips från en barberare och det har blivit avsevärt bättre. Men nu när jag skulle prova denna produkt så gick jag tillbaka och använde rakhyvel för bästa resultat. Eftersom jag har provat så många olika produkter som lovar att reducera inåtväxta hårstrån så hade jag inga förväntningar när jag började använda resurf.a.stick.

Jag märkte skillnad direkt efter första användningen. Huden kändes oerhört ren o fräsch, och inte uttorkad som det annars gör efter rakning med hyvel. Hårstrårna blev mjuka och lätta att avlägsna, och efter rakningen var huden knappt irriterad. Ju mer jag använde produkten ju bättre o bättre blev mitt skägg och ansikte. Väldigt smidig att applicera och doftar fräscht och inte för starkt. Man måste använda ganska rikligt med vatten för att den inte ska bli för torr och svårarbetad. Diamanterna är små och smidiga, till skillnad från en vanlig ansiktsskrubb där man sliter oerhört på huden o torkar ut den.

motverkar skäggfinnar
Jag tycker det är väldigt smidigt med denna stick som ser ut som en deo och som man bara vrider o sen är den klar att använda. Absolut en av dom bästa produkter som jag har provat för inåtväxta hårstrån och rakfinnar, om inte den bästa. Det blev en klar förbättring mot innan. Ett annat plus är att man inte behöver använda den varje dag, till skillnad från andra produkter som ofta ska användas morgon och kväll, eller bara på kvällen.

Priset känns ganska ok med tanke på resultatet, men det hade inte skadat om den varit lite billigare. Ska jag ge ett minus till denna produkt så är det att om man som jag, har tät och grov skäggväxt, framför allt på hakan så slits sticket ganska så rejält och risken att den tar slut är mycket större än om man har tunnare skäggväxt.

Men i det stora hela är jag väldigt nöjd med resultatet av Resurf.a.stic Ingrown och jag råder alla som har problem med rakfinnar och inåtväxta hårstrån att testa den, för resultatet som jag fick var långt över mina förväntningar.

Denna produkt får 4+ av mig för det mycket positiva resultatet som den gav. Varför den inte får full pott är just att jag som har väldigt grov o tät skäggväxt kör slut på den ganska så fort eftersom de grova hårstråna slipar ner sticket rejält, och för det något dyra priset.  /TestPilot Hadi, 25 år

groomingbetyg4plus

Lämna en kommentar