Beard Monkey

Beroendeframkallande doft!

recension skäggvård

Recension av Beard Monkey Beard Shampoo & Conditioner – Orange & Cinnamon.

Jag har den senaste tiden provat på ett par fina produkter från svenska märken, 2 av de produkterna var från Beard Monkey. Jag testade deras Beard Shampoo och Beard Conditioner, båda i doften Orange & Cinnamon.

Beard Monkey har diverse olika produkter som tilltalar de flesta, allt från produkter som ansiktstvätt till skägg och rakning. De har även olika dofter som är olika men där alla har en mörk och robust ton i doften. Deras skäggolja med doften ”Sweet Tobacco” var min favorit doft från dem fram tills jag testade Schampot och Balsamet med Orange & Cinnamon doften. Oj så gott de doftar. Orange & Cinnamon är verkligen någonting annorlunda då doften är en fräsch & fruktig men samtidigt mörk & kryddig doft, som jag inte får nog av. Det är verkligen en beroendeframkallande doft.

beard monkey cinnamon orange

Beard Monkey har valt att ha olika färgkombinationer och färgdesign beroende på vilken doftserie produkten tillhör vilket höjer kvalitén på själva produkten och märket. Schampot och Balsamet kommer i en mörk plastflaska på 100 ml vardera med en stilren design på etiketten som är vattentät, vilket är snyggt att ha i duschhyllan, och en passande pump för syftet. Dock så blir ett helt tryck på pumpen lite för mycket för mig då jag för närvarande har kort skägg. Schampot och balsamet är superprisvärd för sina 100 ml och räcker ganska länge. Schampot tvättar bra och lämnar ingen direkt torr känsla efter sig men dock finns det andra schampon som ger en mer fräsch känsla efter tvätten. Balsamet däremot utmärker sig mer än Schampot. Balsamet gör skägget super mjukt, lent och följsamt, man behöver i princip ingen olja efter att man använt balsamet. Ett stort plus för dessa produkter är att de fungerar lika bra för håret också. Pumpen går även att låsa så att det inte rinner ut något från flaskorna. Detta gör produkterna perfekt till att ha med sig om man är på resande fot.

Beard Monkey har verkligen lyckats med deras Schampo och Balsam. Doften Orange & Cinnamon är en fröjd för näsan att dofta. Balsamet är mycket bra. Schampot är bra men brister lite då den inte lämnar en direkt fräsch känsla efter sig. Därför får balsamet en femma och schampot en fyra av mig i betyg.

Betyg för Schampo:

testpilotsrecension

Betyg för Balsam:

bäst i test

Lämna en kommentar