betyg 4

Det här hårvaxet ”rules”

Recension av hårvaxet Doop The Ruler

Snacka om att jag var tvivlande till hur det här vaxet skulle fungera. Burken ser ut att höra hemma i ÖoB’s reklam, ”Det blir priceless igen”. Det är vid sådana här tillfällen man verkligen förstår hur viktigt första intrycket är. Doop (uttalas dope) är ett Holländskt stylingmärke som nu lanseras i Sverige. Deras sortiment består av tio olika stylingprodukter som representerar varsin profil. doop The Ruler är baserad på Stephan 23, Nederländerna. Pluggar, lyssnar på Coldplay och klär sig i Cheap Monday’s och Swear skor.

hårvax recension

Nu kanske den profilen inte passar mig som handen i handsken men vaxet är grymt helt enkelt (trots min första tanke när jag såg burken). Doften är mild och fräsch, jag kände den mest när jag stylade håret men sen är den väldigt diskret. Jag testade mig fram att styla håret både fuktigt och torrt. Oavsett så var den lättarbetad och gav mig en lite rufsig och spretig look som jag är ute efter. Vill man ha mer glans så kan man styla håret medan det är lite fuktigt. Stadgan är lagom hård och tillräckligt för att få håret som man vill, utan att det blir stenhårt. Det går att göra justeringar i håret under dagen utan problem.

Helt klart ett nytt favoritmärke som är väl värd sitt pris. Burken är stor (om än lite ful) och det krävs inga stora mängder för att fixa håret. Jag ska nog testa doop The Saviour nästa gång som ger mindre stadga med mer glans.

1 reply »

Kommentera

