betyg 5

Säg bye bye till stora porer

Recension av REN Invisible Pores Detox Mask

Har du precis som mig problem med synliga porer och att du oavsett vad du gör inte lyckas få dem att bli mindre eller ännu bättre få dem att försvinna? Då ska du fortsätta läsa!

Mitt problemområde är näsan och en bit ut på kinderna där jag har synliga porer. Jag har testat hur många produkter som helst som lovar att minimera porer och få huden att se fräsch ut. Tusenlappar har spenderats och timmar av noggrann rengöring har avverkats. Har detta hjälpt!?… nä!!!  Så jag vågade inte hoppas på att denna ansiktsmask från REN skulle göra det som den utlovar, att göra porerna mindre synliga. Kan återigen säga att REN kan man lita på…

recension av djuprengörande och porsammandragande ansiktsmask

Så fort jag hämtat REN Multi-Mineral Pore Minimising Detox Mask (marknadsavdelningen får jobba bättre på namnet, hade räckt med Pore Minimising Mask så hade kunderna köpt den) ville jag bara in i badrummet och testa. Jag började med ansiktstvätt från Dermalogica och sedan scrub från 4VOO. Därefter var det dags att testa masken. En praktisk pumpflaska som för en gångs skull gör det lätt att välja mängden. Jag la masken över hela ansiktet men fokuserade mer mängd på näsa och kinder. Sedan ska den få sitta tills det går att gnugga av masken (ungefär känslan av att gnugga av huden när man bränt sig). Tar ca 10 minuter. Sedan är det bara att skölja av med ljummet vatten. Inte för att jag hade hoppats på någon förändring efter första användningen men shit, det hade faktiskt blivit bättre… Efter EN användning!

Nu efter ett antal användningar upplever jag porerna betydligt mindre. På vissa små områden har de försvunnit. Vilket är helt otroligt skönt! Jag rekommenderar att använda Recipe for men Anti-Shine Moisturizer efter som tar bort det glansiga och feta som oftast brukar följa med som en bonus vid problem med porer.

Sammanfattningsvis är REN Multi-Mineral Pore Minimising Detox Mask något för dig som verkligen vill göra porerna mindre synliga. Snygg förpackning med smart pumpflaska som gör det lätt att dosera. Helt klart värt sitt pris på 320 kr. Enda jag har att klaga på är väl lukten som påminner om rengöringsmedel från Ajax. Även om doften är fräsch så känns det konstigt att ha den i ansiktet. Luktar inte när masken väl ligger på och inte heller efter att den sköljs av så känns inte som ett problem.

bäst i test

(Ansiktsmasken har numera bytt namn till REN Invisible Pores Detox Mask. Kan det vara så att de lyssnade på vår Testpilot?!)

6 replies »

  1. VAR KAN MAN FÅ TAG PÅ DETTA OCH HUR MYCKET KOSTAR DET , MÅSTE MAN HÅLLA PÅ HELA SITT LIV MED DETTA . HAR FÅR STORA PORER PÅ MIN NÄSA ÄR 51 ÅR FÖRSTÅR INGENTING!

    MVH GUNILLA

    • Produkten finns att köpa på http://www.grooming.se. Om du klickar på produktens namn kommer du direkt till den på webbshopen. Tyvärr kan man inte förändra sin hud – den har man fötts med. Men man kan förbättra sitt hudtillstånd genom att använda bra produkter. Satsa på ett bra porsammandragande ansiktsvatten morgon och kväll, samt en djuprengörande ansiktsmask en gång i veckan.

Kommentera

