betyg 4

Toppik stärker håret

Recension av Toppik schampo & balsam

Från att ha haft ett ganska tjockt hår så har de senaste åren håret tunnats ut avsevärt. Jag har testat en del produkter för att återfå forna tiders hår men har ännu inte hittat mirakelprodukten som verkligen fungerar. Under en månads tid har jag nu använt schampo och balsam från märket Toppik som gjort sig ett namn med sin hårfiber-produkt som rent visuellt döljer  tunnhårighet.

toppik hårfibrer och hårvård

Toppik Shampoo Keratinized Hair Building & Toppik Conditioner Keratinized Hair Building

Båda produkterna kommer i bra förpackningar och innehåller 250 ml, det är enkelt att dosera och de är hyfsat dryga, framförallt schampot. Doften är ganska diskret vilket gör att produkten funkar som unisex och håret har, efter tvätt, en svag och diskret men fräsch doft.

Jag lät schampot sitta kvar ett par minuter för att ingredienserna skulle verka och gjorde så även med balsamet. Jag märkte att det var nödvändigt att skölja ordentligt efter balsamet för annars kändes håret tungt och volymeffekten uteblev. Det är alltså tjockleken på hårstrået som dessa produkter skall öka och det gör det men jag upplever effekten störst i början då en viss volymförbättring märks. Skillnaden mot andra volymschampon är ju att denna bygger upp hårets struktur under en tids användning så blir den hållbarare men jag upplever att om jag slutade använda produkterna så försvann även känslan av volym, däremot märkte jag att under testperioden blev mitt hår starkare och lite grövre i sin textur och det är där jag tror styrkan finns i Toppiks hårvård

Jag är ganska nöjd med båda men jag anser att den utlovade volymökningen inte är tillräcklig men däremot den stärkande effekten gör att jag delar ut en fyra för denna produktduo.

groomingbetyg4

Kommentera

