betyg 5

Putsa skägget

movember crew recension

Anders från vår Movember Crew recenserar Dr Dittmar Professional Moustache Scissor

För varje mustasch och skägg behövs det ett gäng olika saker som kan ses som livsnödvändiga, Kam/Borste, Sax och diverse mjukgörande och på-plats-läggande produkter. Jag verkligen inte insett vilket behov av sax jag verkligen har och har envist putsat kanterna med en skäggtrimmer.

Men idag kände jag att behovet av lite putsning och tänkte ge saxen ett försök!

recension skäggsax

Saxen i fråga är Dr Dittmar Professional Moustache Scissor, och det visar sig inte vara vilken sax som helst. Saxen ligger i ett stilrent fodral i läder som fungerar som skydd. Saxen som sig mäter 12,5 cm och har på ena öglan ett stöd för övriga fingrar. Den har även en dämpare mellan öglorna vilket jag tycker underlättar vid klippning.

recension skäggsax

Saxen är i rostfritt stål och gör utan problem det som förväntas. Jag som är envist högerhänt vill ju använda högerhanden så mycket det hår, men ni som någon gång har försökt att putsa ett skägg på egen hand någon gång vet att man måste använda båda händerna och Dr Dittmars sax fungerar lika bra med vänster hand. Saxen är vass och har inga problem att klippa igenom skägget mitt och vips så är kanterna på mitt skägg bättre och nästan lika bra som om vilken barberare som helst gjort det.

Betyget på denna sax blir helt enkelt:

bäst i test

Lämna en kommentar