Övrigt

Värm vaxet mellan fingrarna!

recension movember crew

Sebastian från vår Movember Crew recenserar Brazils Moustache Wax 

Mustaschvaxet är helt gjord på naturliga produkter, Bivax, citronolja och vegetabiliskt fett. Doften är verkligen bivax och det känns som att gå runt hella hos farmor och hennes bikupevax som hänger på luftning, jag behöver kanske inte ens säga att jag gillar doften. Den tar mig tillbaka till barndomen. Först förstod jag inte hur fan jag skulle få upp något vax eftersom det är väldigt hårt. Jag gned och gned, försökte värma det i bakfickan och gned med fingrarna igen men inget kom. Tills jag insåg att man var tvungen att skrapa upp vaxet och sedan värma det mellan fingrarna… Saker blev betydligt lättare och jag kunde äntligen pröva vaxet.

recension mustaschvax

Jag har inte prövat så många vax i mina dagar men dom hårstråna som spretar och är okontrollerbara hamnade snabbt på sin plats med Brazils Moustache WaxJag gillar vaxet skarpt, det är mjukt och doftar gott, härlig förpackning och snyggt utseende. Just nu önskar jag bara att jag hade en jätte mustasch så jag kunde leka lite med vaxet! 89 kr för mängden vax och hur pass bra det håller hela dagen är det verkligen prisvärt. Jag kanske inte kan bedöma vaxet som bäst eftersom jag inte har den största och längsta mustaschen men jag ger den definitivt högsta betyg!

bäst i test

Kommentera

