betyg 4

Väl på plats så sitter det…

movember crew recension

Anders från vår Movember Crew recenserar The Bearded Man Mustache Wax

Det är första gången jag testar vax avsett för mustascher nu under Movember. Det är ju faktiskt en helt genialisk idé med vax för mustaschen. The Bearded Man har även här vax i alla dess olika dofter. Den jag har fått till mig är med doften Leather, blir en perfekt kombination tillsammans med oljan med samma doft, då luktar man skomakare hela dagen.

recension mustaschvax

Jag tyckte först att det verkade som en halvnördig sak med en Mustasch Wax Picker, men efter att ha öppnat upp denna burk förstår jag behovet av en sådan. Vaxet i burken är stenhårt! Med detta hjälpmedel för man upp vaxet på fingrarna och man kan börja bearbeta det. För bearbetar måste det göras för att kunna fördelas in i mustaschen. Jag har lagt burken i handfatet medan jag spolar fram varmt vatten för ansiktestvätt etc. för att värma på det lite ytterligare. När man sen väl fördelat och värmt upp vaxet är det dags för den stora utmaningen att fördela ut det. Efter lite träning har jag förstått hur detta vax vill användas, jag brukar börja från mitten och dra utåt åt vardera sida. Det kan lätt bildas klumpar men det är när jag mestadels inte har värmt upp vaxet tillräckligt. Jag kan tycka att det är svårt att hitta rätt mängd vax och har ibland hamnat i situationer där topparna på mustaschen liknar små pilspetsar och nästan lika vassa. När vaxet väl sitter på plats så sitter det egentligen där tills det tvättas ur. Efter en kväll ute med kollegorna igår har det enbart blivit en ursköljning och genomkamning i skägget igår kväll. Trotts detta så finns fortfarande känslan av mustaschen kvar och utan att ha använt något idag så ser min mustasch ut som detta:

recension mustaschvax

Min uppfattning om The Bearded Man mustaschvax är att det är ett mer kompetent vas än vad företagets oljor är. Det skulle vara intressant att se hur de andra dofterna är.

movember crew recension

Kommentera

