betyg 2

Ansiktsrengöring för fet hud

Recension av VMV Hypoallergenics Spring Cleaning Purifing Facial Wash.

VMV Hypoallergenics gör ju bland annat produkter utan hypoallergena ingredienser. Detta känns bra eftersom huden suger åt sig det mesta vi kletar in på den. VMV Hypoallergenics Spring Cleaning Purifying Facial Wash är en ansiktsrengöring som ska balansera fet hud. Den ska lösa upp smuts och motverka tilltäppta porer.

ansiktsrengöring för fet hud

Jag gillar förpackningen som är ser enkel ut trots att det är en hel del information på den. Däremot har jag tidigare också haft svårt för att ta bort ”segillet”/skyddet som brukar sitta på nya produkter. Det sitter som berget och får klippas bort. Är också lite tveksam till skruvkork, det är mycket enklare med snabbkork. Mindre risk för att kladda.

Förvänta dig ingen direkt doft. Något svagt doftar den men jag vet inte riktigt vad, luktar naturligt. Jag hade velat ha någon fräsch doft eftersom jag tycker att doften är en viktig del av upplevelsen. Men det är nog svårt om produkten ska hållas fri från hypoallergena ingredienser.

Lite tråkigt är att den inte löddrar så mycket, känns mer som en kräm jag smörjer in. Jag gillar när det löddrar mycket så ansiktet känns riktigt rent. VMV Hypoallergenics Spring Cleaning Purifying Facial Wash ska få huden att kännas återfuktad och matt. Men jag upplever att min hud känns ganska glansig och oljig. Ibland tar det ju lite tid för huden att vänja sig vid en ny produkt så det kan bero på det.

Överlag är jag inte helt såld på denna ansiktsrengöring. Jag gillar mer deras ansiktskräm som känns riktigt bra på huden.

testpilotsrecension

Kommentera

