betyg 4

Väsentlig skillnad mot ICA-hyllans produkter

recension duschkräm

Recension av Nõberu of Sweden Caring Body Wash – Amalfi.

Svenska Nõberus Caring Body Wash innehåller en massa naturliga oljor som återfuktar huden. Det är en vanlig duschkräm/gel inte en duscholja och den är fantastisk. Efter att jag har duschat med Nõberu kan jag inte låta bli att ta på mig själv lite extra. Huden blir mjuk, len och skön.

Man tänker, varför ska jag punga ut med hundralappar när jag kan kan få en gott doftande duschcreme på Ica för en spottstyver? Men det är faktiskt väsentlig skillnad i hur man känner sig efteråt. Om man vill dryga ut den lite är mitt tips att man begränsar användandet till de dagar man inte orkar kleta på sig nån bodylotion då blir huden ändå rätt glad.

Doften av bergamott, rosor, lavendel och olivträ är otroligt spännande, de enskilda dofterna i sig tickar nästan alla mina boxar men kombinationen är enligt mig tyvärr inte så lyckad. Jag har aldrig tidigare stött på en liknande doft och framförallt inte i en duschcreme, så ändå nån typ av plus för att det är lite nyskapande. Av någon anledning lyckas den faktiskt förmedla lite medelhav för mig men jag tror ändå jag skulle föredra Amber-lime varianten. Om den doftar någonting i stil med Nõberu of Sweden Hair Sculpting Gel (Amber-lime) så kommer den här duschgelen ha i princip allt. Nõberu Caring Body Wash finns även i doften Sandalwood.

testpiloterna noberuEn liten grej att klaga på är att pumpen är lite för stark, det kommer ut lite för mycket per tryck vilket lätt gör att man överdoserar lite.

Men annars stabil 4a.

testpilotsrecension

Kommentera

