betyg 4

En lyckad doftkombination

testpilotsrecension skäggvax

Recension av Fit for Vikings Beard Balm – Eyjafjallajökull.

Idag är vikingar mer aktuella i dagens samhälle än det någonsin varit. Det finns 2 anledningar till detta. Det första; en världskänd tv-serie i samma namn. Det andra; Fit for Vikings.

Det var ungefär 1 år sedan, mars 2016, under Eskilstuna skäggmässa som jag bekantades med detta märke, Lion-oljan var första produkten från märket som jag testade och jag blev kär i den. Sedan dess har Fit for Vikings växt oerhört mycket och enligt mitt tycke etablerat sig som ett av de bättre märkena i marknaden. Deras moderna och mjuka tolkningar av vikingar, samt namn på produkterna som kommer från den isländska geografin och som är relativt svåra att uttala är någonting helt otroligt som jag inte kan förmå att inte gilla.

fit for vikings skäggvård

Denna gång testade jag en utav beard balmen från deras otroligt breda utbud av dofter, nämligen Eyjafjallajökull. Ja, det är ett långt namn som är svårt att uttala. Det är namnet på en glaciär, samt den Isländska vulkanen som hade utbrott 2010 och stoppade Europas flygtrafik. Bortsett från namnet (roligt namn hursomhelst) så är denna balm någonting alldeles extra. Doften sticker en först i näsan men gör sig direkt omtyckt. Med sin intressanta kombo av Scotch Pine, Sweet Orange och Cinnamon Bark så är detta i mitt tycke en lyckad doftkombination, som passar extra bra under hösten och vintern.

Balmen innehåller naturliga ingredienser samt oljor av god kvalité. Balmen återfuktar skägget bra och ger en lätt styling effekt. Dock blir den lite för oljig i handflatan innan applicering och detta kan bero på för lite bivax, dock är detta inte direkt någonting negativt. Balmen ger en fin lyster i skägget och håller skägget återfuktad nästan dagen ut. Balmen kommer i en aluminium burk på 60 ml och kostar 249:-, vilket känns normalt då den ligger i samma prisklass med andra beard balmer av bra kvalité. Den har även en snygg design på etiketten med intressanta färger (nämnvärt att varje doft serie i Fit for Vikings sortiment har en viss kombination av färger som jag tycker är smart och snyggt).

recension fit for vikings skäggvård

Fit for Viking är ett märke som jag tycker väldigt mycket om sedan den dagen i mars förra året,2016. Inte konstigt att de även är ”Vinnare av Grooming Awards 2016 för Bästa skandinav”. Klart välförtjänt enligt mitt tycke. Beard Balmen, Eyjafjallajökull är en balm som doftar bra och gör jobbet, därför får den 4 av 5 från mig.

testpilotsrecension

Kommentera

