betyg 5

Sagolikt äventyr för skägget

bäst i test beard oil

Recension av Percy Nobleman Beard Conditioning Oil – Signature Scented.

Jag har under den senaste perioden provat på Percy Noblemans Beard Conditioning Oil Signature Scented. Jag såg faktiskt fram emot att testa Percy Nobleman i förväg, inte minst med tanke på att jag läst deras Comic Book (Ja, de har en Comic Book i 2 delar, som alla enligt mitt tycke måste köpa och läsa!).

Oljan från Percy kommer i en flaska gjord utav mjuk plast, som faktiskt passar bra in i designen. Den är även försedd men en liten pump som smälter in med flaskan, med ett klick så får man perfekt mängd olja (2 klick för det långa skägget). De har en väldigt snygg design på etiketten med fejset av en tecknad Percy Nobleman. Hela designen/auran kring flaskan förstärks med det eleganta plastlocket som finns ovanpå pumpen; i överlag en klockren design i harmoni med andra ord. Dock vet jag att alla inte föredrar plastflaskor och tycker att glasflaskor är det bättre alternativet, då jag själv är en utav dem; men i det här fallet så har Percy som sagt lyckats bra med plastflaskan.

recension skäggolja percy nobleman

Oljan består utav naturliga ingredienser som bl.a. Argan-, Jojoba-, Avokado- och Mandelolja. Oljan har en jättebra viskositet, där den varken känns för tjock eller för tunn. Ett klick på morgonen räcker gott och väl, samt håller skägget mjukt och fint hela dagen.

Förutom oljans egenskaper så är den underbart gott att ha i skägget under en hel dag för att doften är rakt igenom underbar, då oljan som jag provade var Percy Noblemans Signature Scent. På etiketten står det, Toppnoter: Melon, Äpple, Bergamott; Mellannoter: Grapefrukt, Patchouli, Svartpeppar; Basnoter: Tobak, Amber, Mysk, Vanilj. En helt intressant kombination av olika dofter och noter. Jag tycker att dessa kombon av flera noter gör, Percy Nobleman Signature Scented, till en robust manlig doft som rundar av med sensuella noter. Jag kan klart säga att den har tagit plats bland mina favoritdofter. Oljan är även mycket prisvärd då man får 100ml för 285:-. Oljan, doften och priset gör det här till en ”måste ha produkt” för varje skägg därute.

Jag tycker att Percy Nobleman gjort sig förtjänt för att väljas till ”Vinnare av Grooming Awards 2016 för Bästa varumärke” då denna produkt är rakt igenom utomordentlig. Därför får den en klar femma från mig.

bäst i test

Lämna en kommentar