betyg 5

Magisk doft

recension skäggschampo

Recension av Mr Bear Family Beard Wash Citrus.

Det allra första skäggmärke som jag bekantades med var Sveriges egna Mr Bear Family. Deras skäggolja i citrus doften, samt skäggbalm i wilderness doften var dem första produkter som jag använde. Flera år har passerat sedan dess. Björnfamiljen har växt. Idag har de fler produkter än någonsin i sitt sortiment. De hade 3 doftserier när jag bekantades med dem, vilket är Citrus, Wilderness och Woodland. Än idag har de samma 3 doftserier, vilket lett till att de hamnat lite ur min radar på senare tid. Dock ändrades detta med deras Beard Wash i Citrus doften. Om jag ska vara ärlig så hade jag inte alls höga förhoppningar på denna produkt, mestadels för att den inte verkade vara intressant för mig, då björnfamiljen hamnat ur radarn för min del på senare tid.

skäggschampo talha

Skäggschampot i citrusdoften blev en positiv överraskning för mig. När jag för första gången masserade in schampot i skägget så stannade jag upp och försökte frenetiskt att dra in så mycket lukt från schampot i näsan som det bara gick. Jag masserade upp schampot till ett fint lödder och tvättade ur det. Jag upprepade detta 3 gånger. Verkar dumt, men varje gång jag masserade upp ett lödder så drog jag in så mycket doft som det gick. Citrusdoften luktade otroligt gott, likt en frisk läskande lemonad under sommaren, kombinerat med den söta och fräscha doften av nyplockade apelsiner i medelhavet. Rakt igenom magisk. Intressant nog så luktade faktiskt doften i schampot bättre än skäggoljan i samma doftserie.

Schampot löddrade fint och tvättade skägget ur all smuts/produkter som satt i. Det kändes bra att tvätta skägget med detta schampo, då det gav en behaglig upplevelse. Det kändes även bra på skäggbotten när jag masserade in schampot. Den verkar ha naturliga ingredienser, så det kan bero på detta. Dock kan skägget kännas snäppet för stramt/torrt efter ursköljning, så det är bra att följa upp med olja.

recension skäggschampo

Schampot kommer i en mjuk plastflaska med etikett som tål vatten. Pumpen på flaskan gav även bra mängd med schampo (Jag hade längden av ca 6 månaders skägg under tiden, så nästan ett helt tryck i pumpen kändes lagom bra). Plastflaskan är på 250ml och priset ligger på 259:-, vilket definitivt kommer att räcka otroligt länge.

Björnfamiljen har gjort helt rätt med detta schampo och har erövrat mitt hjärta. Ett bra schampo som doftar för bra för att vara sann. Betyget dras dock ner en gnutta pga. den strama känslan efter ursköljning. Doften får en 6:a utav 5 från mig. Själva schampot i överlag får en svag femma.

Kommentera

