Övrigt

Konturkam – en skäggräddare i nöden

bearded beard contour comb

Recension av BeardEd Beard Contour Comb.

Tycker du det är svårt att få till linjerna när du rakar dig?

Ett av förra årets stora nyheter och oväntade produkt var BeardEd’s konturkam. Många skrattade säkert i början, jag vet att jag gjorde det, och tänkte “vad ska det där vara bra till?!”.

Nu såhär i efterhand står jag här med svansen (skägget?!) mellan benen och skäms litegrann. Alla jag pratat med säger samma sak, konturkammen är grym. Och jag kan inte annat än att hålla med.

bearded beard contour comb

Jag har egentligen undvikit att raka kindlinjerna, halslinjerna osv, mest pga att det är svårt att få det symmetriskt. Att det ser likadant ut på båda sidorna. Man har hellre låtit en barberare fixa till det, och lagt ansvaret i deras händer. Visst, det ska man fortfarande göra om man känner sig osäker, men om man är van att raka linjerna, eller kanske testa det, så är faktiskt konturkammen en skäggräddare i nöden. Med smarta mått och vinklar gör den rakningen relativt enkel, se bara till att ha en bra hyvel till hands. Sätt konturkammen efter dina naturliga linjer, tex örsnibb till mustasch, så får du en symmetrisk linje att raka efter, och du riskerar inte att det blir snett. Konturkammen är där som ett extra skydd och låter resten av skägget vara.

BeardEd’s konturkam är att rekommendera, du kommer inte ångra dig. Anledningen till att den inte får full pott är, för mig, en smaksak. Jag hade gärna sett kammen i metall, och inte plast. Men som sagt, smaken är som skäggen, olika…

testpilotsrecension

Kommentera

