betyg 5

Percy står när andra faller!

unnamed-7

Recension av Percy Nobleman Face & Stubble Wash och Face & Stubble Moisturizer

Så var det då äntligen Percy time! Jag menar, man har ju hört surret, man har läst lovorden och sett utmärkelserna och det är klart att man gått omkring och varit rejält nyfiken. Branschen har höjt det brittiska trendmärket Percy Nobleman till skyarna och konsumenterna verkar hålla med och så här efter en månads tid med combon Face & Stubble Wash och Face & Stubble Moisturizer är bara att hålla med. Det här är makalöst bra grejer.

Jag måste dock erkänna att jag var tveksam till en början. Det hela kändes som en väl utstuderad PR-kupp. Vadå ansiktstvätt och återfuktning för stubb? Vad är skillnaden? Varför kan jag inte använda mina ”vanliga” prylar? Men det är faktiskt stor skillnad och väl värt ett eget produktområdeFace & Stubble Wash, som landar någonstans mittemellan en ansiktstvätt och ett skäggschampo och Face & Stubble Moisturizer, som med sin unika formula revolutionerar marknaden men låt oss börja från början.

pn-frontcover_small_large

Percy Nobleman. Inte bara skäggvård. Spana gärna in deras klassiska seriestrips med fokus på ansiktsbehåring och stereotyper.

Precis som många av sina kollegor i branschen satsar Percy Nobleman på naturliga ingredienser och låt oss vara ärliga, man trampar trots allt i ganska upptrampade fotspår från kanske främst Bulldog och Jack Black men genom att ”göra sin egen grej” och rikta den mot en specifik kundgrupp slipper man obekväma jämförelser. Det ger också möjligheten att slänga på ett par extra pund på prislappen så att man ligger lite högre i prisklass än tidigare nämnda konkurrenter. Men det vi skall fokusera på här är spetskompetensen, om man kan kalla det så för det är precis vad det handlar om. Sitter man på en schysst skäggstubb eller sportar ett mindre skägg så finns det faktiskt, enligt min mening inga likvärdiga produkter på marknaden. Jag som är rejält ambivalent när det gäller min egen ansiktsbehåring jublar ju över den här typen av produkter. Ena veckan har jag skägg, andra stubb, tredje mustasch och så vidare. Ibland har jag investerat i svindyra skäggschampon bara för att ångra mig halvvägs in och raka av mig allt och jag är garanterat inte ensam i den här sitsen. Tänk då vad skönt att kunna ha produkter som funkar fantastiskt väl inom allt från rakat till det som före skäggevolutionen bars av äldre män och som jag och mina vänner i vår ungdom kort och gott kallade pappaskägg och bankirskägg, det vill säga skäggväxt upp till ett par centimeter i längd. Ståtar man däremot med ett tidsenligt, rekorderligt skägg som täcker halva överkroppen är inte det här rätt lösning.

face_wash

Percy Nobleman Face & Stubble Wash är en mild rengöring som vid första anblicken kan se simpel och anspråkslös ut men den lilla plasttuben på 75 ml innehåller allsköns schyssta ingredienser som alla håller dig ren och len hela dagen. Och återigen, det är helheten som är nyckeln till framgång här. Face & Stubble Wash är nämligen inte bara en ansiktstvätt som rengör på djupet, den innehåller även glycerin som rätar ut fina rynkor och dessutom doftar den förförande av pepparmint och gurka. Massera in en liten mängd och jobba upp ett bra lödder, skölj sedan med vatten och applicera en återfuktare och vill man verkligen få full valuta för pengarna väljer man med fördel kompletterande Face & Stubble Moisturizer.

face_moisturizer

Percy Nobleman Face & Stubble Moisturizer är den perfekta partnern då den helt enkelt kompletterar ansiktstvätten på ett förstklassigt vis. Med sina eteriska oljor, organisk aloe vera och essentiella vitaminer tillför den mjuka krämen all näring huden kräver både nu och för framtiden för det här är inte bara en återfuktare som lugnar hyn och mjukar upp skäggstubben, det är nämligen också en alldeles utmärkt anti-age-kräm. Och bara för att vara helt tydlig, den återfuktar alltså BÅDE hud och skäggstubb. Hörde jag revolutionerande?

Percy Nobleman har redan håvat in priser runt om i Europa och nu i dagarna utsågs de också till bästa varumärke av Grooming Awards 2016, där succébritterna även rodde hem kategorin bästa kombinationsprodukt och jag kan inte protestera. Det är synnerligen välförtjänt. Båda produkterna är av absolut toppklass, doften är oemotståndlig och prisnivån är rimlig. Det finns egentligen bara en sak jag hade önskat mig och det är större förpackningar för trots att produkterna är dryga så töms förpackningarna ganska snabbt efter daglig användning. Fördelen är å andra sidan att båda tuberna klarar regelverket för flytande vätskor vid flygresor, så har du både skäggstubb och är en frequent flyer är det bara att gratulera till den ultimata combon.

Det blir givetvis full pott. Båda produkterna är visserligen formidabla redan var för sig men kombinationen, det är då den riktiga magin uppstår.

bäst i test

 

 

Kommentera

