betyg 3

Kylande after shave

recension after shave

Recension av Reuzel After Shave.

Som jag skrivit om tidigare så har holländska Reuzel kommit ut med lite fler produkter i sitt sortiment den senaste tiden. Nu har turen kommit till deras rakvatten.

Vad är ett rakvatten och vad ska man kräva av det? Ett rakvatten är i första hand till för att lugna huden efter rakning, dra samman porer och läka de små, små sår som uppstår. Ett rakvatten med alkohol tvättar även bort bakterier och förhindrar ingrodda skäggstrån och inflammationer.

Reuzels rakvatten levereras i en liten plastflaska på 100 ml och kostar strax över 100-lappen. Konsistensen är aningen tjockare än vatten vilket tyder på att den innehåller någon form av återfuktande ingrediens. Det känns direkt att huden kyls ner en aning och att den blir mjuk och återfuktad även om rakvattnet innehåller alkohol. Den känns väldigt skön och behaglig.

recension after shave

Doften är densamma som i Reuzels hårvatten som jag tidigare recenserat. Den är svår att beskriva. Reuzel själva beskriver den som en blandning av frisk citrus och sandelträ. Jag tycker den direkt påminner om tvättmedel. Sådant man har när man tvättar kläderna. Det är en ren och fräsch doft. Min flickvän tycker den påminner om något schampo hon använt sig av. Jag hade förväntat mig en mer klassisk barbershop doft från Reuzel med tanke på deras image.

Doften sitter inte i särskilt länge så det är inte frågan om en doft man bär med sig under dagen. Det är inget jag begär av ett rakvatten heller. Många av mina favoritaftershaves har ganska svaga dofter som försvinner efter 30-60 minuter.

Slutbetyget för Reuzel After Shave blir:

testpilotsrecension

Kommentera

