betyg 3

Ett kärt återseende

recension skäggolja

Recension av Frank’s Beard Elixir från Mr. Natty.

Engelska Mr. Natty var ett av de allra första skägg- och mustaschprodukterna jag kom i kontakt med för några år sedan och som fick mig intresserad av skäggoljor, mustaschvax och dylikt. Nu var det några år sedan jag senast använde Frank’s Beard Elixirdet blir ett kärt litet återseende. En hel del oljor har flytit genom skägget och mustaschen sedan dess så frågan är hur jag upplever oljan idag.

 

Jag börjar med att låta Matt Raines själv – mannen bakom Mr. Natty – presentera sin produkt.

Mr Nattys gode vän Frank sa en dag: Jag behöver ett skäggelixir. Så Mr Natty skapade ett skäggelixir. Och eftersom det var till Frank (och Mr Natty var skyldig honom ett par pund) så blandade Mr Natty de bästa naturliga oljorna för att skapa ett väldoftande elixir som skulle ge näring till Franks stiliga skägg. Det här elixiret är som nektar för skägget – det håller det rent, mjukgör och har porsammandragande egenskaper för huden under. Och så doftar det fantastiskt också.

recension skäggolja mr natty

Jag börjar med doften. Enbär, vetiver, patchouli, och bergamott. En väldigt lätt doft. Frisk och naturlig. Den känns direkt ”hemmagjord” på ett positivt sätt. Massproducerade produkter brukar ha en lätt kemisk doft och känsla men denna känns 100% genuin. Mr. Nattys produkter har genomgående en sjukt snygg design. Vintagekänslan är påtaglig men med en modern och lite humoristisk touch. Produkterna sticker verkligen ut i badrumsskåpet och känns långt mer hippa än det du handlar hemma på Coop.

 

Oljan i sig gör precis det den ska. Återfukta huden, håret och göra det mjukt. Jämfört med andra oljor upplever jag den dock som en smula torrare. Den återfuktade känslan sitter inte i riktigt lika länge. Den ger heller ingen riktig glans.

recension skäggolja

Flaskan är på 10 ml och försedd med ”droppare” vilket jag inte är särskilt förtjust i. För den som applicerar i helskägg är det bara att skaka ut i nävarna och gnida in i men för mig som endast applicerar i mustaschen med fingertopparna blir det lite krångligare. Pipett eller pump är vad jag föredrar. 

 

Slutbetyget blir klart godkänd för Frank’s Beard Elixir. Den känns varken mer eller mindre än de flesta. Testa den om du inte gjort det redan!

testpilotsrecension

Kommentera

