betyg 4

Bulldog fortsätter att imponera!

bulldog-24hr-intensive-moisturiser

Recension av Bulldog Intensive 24 Moisturiser

Det är väl ingen hemlighet att jag har en rejäl soft spot för Bulldog och visst har det blivit en hel del fullpoängare genom åren men de har varit välförtjänta. Jag har tack vare testpiloterna fått möjligheten att prova flertalet produkter från de framgångsrika britterna och många av dessa har sedan blivit personliga favoritprodukter som ständigt figurerar i inköpslistan och nu var det alltså dags för ännu en ny testprodukt. Skulle succéen fortsätta? Spänningen var i det närmsta olidlig.

Intensive 24hr Moisturiser är det senaste tillskottet i ett redan brett produktutbud. Som ni säkert känner till bygger Bulldogs affärsidé på att erbjuda helt naturligt framställda hudvårdsprodukter för en rimlig peng. Den här återfuktaren är dyrast i sortimentet med sina 229 kronor i skrivande stund men så varar effekten också i 24 timmar. Ja i alla fall om man skall tro på marknadsföringen och det kanske den gör också, dock är det svårt att svara på eftersom man normalt sover ett antal timmar av dygnets timmar. Anyhow, det här är en riktigt bra produkt det här också även om den inte når hela vägen till en fullpoängare.

Det första jag lägger märke till är den gedigna burken i glas som sticker ut rejält från mina tidigare Bulldog-produkter men jag gillar den skarpt. Den känns betydligt mer påkostad och solid än de vanliga plasttuberna. När jag vrider av locket möts jag av en tjock vit massa. Den luktar oväntat diskret och när jag försiktigt stryker med ett finger över ytan känner jag att konsistensen är riktigt bra. Nej, det verkar lovande det här.

1459106590151

Efter sedvanlig ansiktstvätt, jag började med en grov scrub från Neal’s Yard och följde upp med en rengöring från Murad, så var det bara att stryka på. En liten klick som jag fördelade jämnt över ansiktet. Bulldog Intensive 24hr Moisturiser är en oerhört mjuk kräm som känns återfuktande direkt och sitter i imponerande länge. Det är som sagt svårt att avgöra exakt hur länge men jag kände aldrig att jag behövde upprepa proceduren i alla fall. Den ”sugs in” snabbt och kladdar inte.

Men det låter ju som en fantastisk produkt, säger du kanske nu och det är det också. Men varför blir det inte full pott då? Ja, det kan man fråga sig. Egentligen är det full pott, i alla fall så länge man tittar till innehållet men här gör Bulldog en sak som vi inte är vana vid. De sätter ett högre pris och drar ner på mängden. Nu är Bulldog Intensive 24hr Moisturiser ändå värd sina pengar men det är trots allt värt att reflektera över. Det gör nämligen att man ganska tydligt rör sig ifrån budgetsegmentet där man under så lång tid varit bäst i klassen. Tittar man på innehållet så borde det inte skilja så mycket. Visst innehåller den hela åtta essentiella oljor och är rik på både omega 3, 6 och 9 vilket gör underverk för huden men jag gissar ändå på att det är en kombination av dyrare förpackning och högre marginaler som ligger bakom.

Med Intensive 24hr Moisturiser hittar Bulldog åter rätt. Det är ännu en vansinnigt bra produkt som dessutom fyller ett viktigt tomrum i sortimentet, att hålla huden konstant återfuktad och mjuk under en längre period. Den är som sagt dyrare än din genomsnittliga Bulldog-produkt men är ändå värd sina pengar.

testpilotsrecension

 

 

Kommentera

