betyg 5

En burk av denna önskar jag alltid ha hemma

recension scrubkräm

Recension av Ole Henriksen Walnut Complexion Scrub.

Förutom att använda en bra rengöring en till två gånger per dag (en på vintern) så använder jag en scrubkräm minst en gång i veckan, ofta som ett steg i min rakrutin. Jag har testat många märken men har ofta blivit besviken då kvaliteten varierat stort. För mig måste scrubben vara ganska grov och/eller innehålla en större mängd scrubbande beståndsdelar annars är de liksom ingen idé. Dansken Ole Henriksen´s produkter har jag ofta stött på, och även testat under de här åren jag varit testpilot, och alltid med gott resultat, så jag öppnade burken med goda förhoppningar.

Det första som slår emot mig är doften och den här är riktigt bra, faktiskt så bra att man nästan vill äta av den. Sedan kommer vi till konsistensen, den är krämig och ganska tjock så du behöver en spatel eller liten sked för att det inte skall komma in bakterier i burken, vilket det gör om du rör runt med fingrarna där i. Du behöver en väldigt liten klick av produkten vilket gör denna otroligt dryg. Ole Henriksen har i denna kräm malt ner valnötskärnor i en riklig mängd och det är perfekt grovlek på bitarna.

recension scrubkräm

Detta är inte en produkt för dig med känslig hud och du måste massera med väldigt lätta rörelser annars river den för mycket. Förutom valnöt finns även aloe vera för fuktighetsbevaring och kamomill som lugnar. Jag masserar scrubben lätt i någon minut, över hela ansiktet och halsen, sedan låter jag produkten sitta kvar en kort stund för att sedan noggrant sköljas av. Resultatet av detta är makalöst, du får ett helt nytt ansikte som både är rent men med en helt ny superlen textur, det var länge sedan jag hittade en ansiktsprodukt med ett så tydligt resultat. Här blir det högsta betyg och en burk av denna önskar jag alltid ha hemma.

bäst i test

Kommentera

