betyg 5

Fjäderlätt skägg(/mustasch)olja

recension noberu skäggolja

Recension av Nõberu of Sweden Feather Beard Oil – Amber Lime.

Nõberu Feather Beard Oil dök upp för några veckor sedan. En produkt jag hört det tisslas och tasslas om i ett par månader. Nõberu of Sweden är en ambitiös nykomling inom skäggvårdsprodukter. Bakom märket hittar vi bland andra barberaren Iman Khalaf. Iman har 20 år i branschen och har med sina kunskaper tagit fram ett unikt recept baserat på tistel- och solrosolja. En lättare olja med en mycket fräsch doft.

recension noberu skäggolja

Jag testade Nõberu Feather Beard Oil i mustaschen redan första kvällen efter dusch och rakning och jag utbrast högt för min sambo: – Den här var bra! Oljan är tunn och den smekte mustaschen som en ljummen vårvind. Doften är oerhört fräsch. Lime, apelsin, cederträ och ambra. Den påminner en hel del om Niveas hudkräm. En doft jag alltid har älskat. En mycket fräsch kontrast till de vanligare trä- eller citrusdofterna man brukar hitta i skäggprodukter. Doften passar ihop med alla olika rakvatten jag använder och blir därför en bra allround olja.

Oljan sjunker in snabbt i både huden och mustaschen (skägget) utan att kännas fet eller kladdig. Ändå ger den en fin glans och en viss stadgande effekt.

Oljan kommer i en 60 ml plastflaska med pump. Jag önskar Iman och hans kollegor all lycka till med produkterna! De håller väldigt hög klass.

Jag tänker inte sitta och hålla på 5-poängen här.

bäst i test

Kommentera

