betyg 5

Ögongodis

MTI3MzM0NDgwMjY3NDgzNjE0-2

Recension av Bulldog Original Eye Roll-On

Jag börjar snart låta som en gammal skiva som har hakat upp sig. Det är dock svårt att inte göra det när Bulldog levererar gång på gång. Det verkar inte spela någon roll vilken produkt det än gäller, det håller! Denna gång har jag provat Original Eye Roll-On och det är en produkt som är oerhört lätt att tycka om. En ögonkräm skall, i alla fall om ni frågar mig kyla, strama åt och vara lätt att dosera. Jag vill inte stå där med halva tuben smetad under ögonen men jag vill heller inte sitta och undra vad det är som händer när det knappt märks att jag har använt produkten. Bulldog Eye Roll-On är, precis som namnet avslöjar en roll-on för partiet alldeles under ögonen. Ni vet, där det kan dyka upp mörka ringar om man missköter sin hud. Dålig sömn, kost och stress är alla exempel på saker som detta parti inte tycker särskilt mycket om. Jag vet, det är lättare sagt än gjort i en stressig vardag men om man inte hinner så finns det i alla fall bot.

Bulldog Eye Roll-On är en smidig liten plasttub försedd med en metallkula. Tuben är tillräckligt mjuk för att man skall kunna klämma ut en lagom dos kräm men samtidigt sitter kulan där och stoppar innehållet från att rinna ut i allt för stora mängder. Det är med andra ord väldigt svårt att överdosera. Metallkulan är dessutom kylande på ett alldeles underbart vis, framför allt om du tar mitt råd och stoppar tuben i kylen under natten. Det är superenkelt att stryka på tack vare kulan. Annars är det lätt att man står där och försöker gnugga in krämen med både fingrar och händer, sömndrucken och stressad. Ibland hamnar det i ögat, ibland någon helt annanstans. Här är det fixat på ett par sekunder och det är omöjligt att misslyckas. Fet tumme upp för den konstruktionen! Så enkelt men ändå så genialt.

Krämen är i princip doftfri och som alltid med Bulldogs produkter är den skonsam mot både natur och hy. Prisvärd är den också. Jag har använt den varje dag nu i nästan en månads tid och har inte ens kommit ner halvvägs och för 159 riksdaler får det anses vara rejält med bang for the buck.

Bulldog Eye Roll-On är väl i det närmsta oumbärlig nu. Efter att jag har använt den flitigt kan jag inte se hur jag skulle kunna vara utan den där härliga kylande känslan på morgonen. Okej, kyla i all ära men det räcker ju inte, man vill ju gärna ha effekt också och det får man. Jag både ser och känner skillnad. Visst, den är inte lika aggressivt åtstramande som motsvarande produkter från Peter Thomas Roth och Ole Henriksen men tillräckligt för att motivera ett inköp. Den är inte heller marknadsförd som en anti-age-kräm, det är viktigt att poängtera. Nej, jag ser Bulldog Eye Roll-On som allroundprodukten man kan använda varje dag och som passar alla plånböcker och ovan nämnda betydligt dyrare produkter som komplement.

Du kanske inte visste att du behöver Bulldog Eye Roll-On men nu vet du det. Jag menar, 159 spänn för att vakna upp lite piggare och lite fräschare är en sund investering.

bäst i test

 

Kommentera

