Burberry

Åt det mörkare hållet…

Recension av Burberry Brit Rhythm Edt.

Att testa och skriva en recension om en doft är nytt för mig. Jag brukar ju vanligtvis skriva om mustaschvax och skäggoljor men nu har jag ju endast doften att fokusera på. Att välja en doft till sig själv är inte lätt och allt för ofta väljer killar och män en doft bara för att den säljer bra, har snygg förpackning och doftar gott. Men räcker det inte bara med att välja en doft som man tycker doftar gott då? Det är ju dess enda uppgift eller hur? Nja, jag tycker man ska börja med att utgå ifrån sig själv. Hur ser jag ut egentligen? Vad har jag för intressen och vilken personlighet har jag? Vad är min klädsmak? Är du en blond, sportig, svensk kille strax runt 20 så kanske inte en mörk, mustig och kryddig doft är det du ska välja, även om den doftar fantastiskt. Det kanske är en doft som bättre passar en medelålders man med mörkare drag. Läder, tobak och mysk kanske inte det första man tänker på när man visualiserar en surfarkille. För den blonde surfaren kanske en frisk doft med citrustoner är det rätta valet?

I slutändan får man såklart göra som man själv vill men jag tycker att valet av doft ska kräva lika mycket tid och eftertanke som vaket av kläder.

recension burberry parfym

Burberry Brit Rhythm är en sportig doft men ändå åt det mörkare hållet. Basnoter av ceder, rökelse och tonkabönor. Mellannoterna utgörs av läder, patchouli och storax. Basilika, kardemumma och enbär mm ligger i toppnoterna.

Doften är stark och maskulin – men ändå sportig, som sagt. En vuxen doft för en aktiv man med mörka drag. Den passar lika bra på herrklubben, i mötesrummet som i sportbilen. 

Kommentera

