betyg 5

Delad glädje är dubbel glädje

020

Recension av Murad Man Cleansing Shave

Många pratar om robotar och virtual reality. Men tänk om framtiden är kombinerade produkter där båda funktionerna faktiskt lever upp till dina högt ställda förväntningar. Tänk dig en värld där du slipper släpa på både rengöring och rakkräm när du skall ut och resa. Tänk om det fanns en enda produkt som löste det där galant. Visst hade det väl varit rätt gött ändå? Det är ju så mycket som är bra med det där scenariot. Du slipper köpa två produkter, du behöver inte synka inköpstillfällen eftersom de tar slut samtidigt, du sparar tid och den rejält överdimensionerade resenecessären blir lite lättare, alternativt så får du faktiskt plats med den där extra parfymen som du annars hade tvingats lämna hemma. Visst hade väl det varit en framtid värd att kämpa för? Då har jag en god nyhet åt dig kompis. Framtiden är redan här och den heter Murad Man Cleansing Shave!

Murad Man Cleansing Shave är en kombinerad rengöring och rakkräm som lever upp till alla förväntningar. Den exfolierar och rengör på djupet och den löddrar lagom mycket. Dessutom har den en angenäm doft som sitter i länge och är härligt fluffig och silvermetallic. Produkten innehåller även vitaminer och rejält med antioxidanter för ett bra skydd mot föroreningar och andra otäckheter din hud tvingas möta på daglig basis.

FullSizeRender-2

Jag har nu använt Murad Man Cleansing Shave dagligen i en månads tid, både hemma i Sverige och utomlands, under betydligt mer soldränkta förhållanden och den har inte gjort mig besviken. Som rengöring funkar den perfekt för att tvätta bort feta solskyddskrämer och peela bort eventuella slaggprodukter och jag skar mig inte en enda gång när jag rakade mig och det säger en del. Dessutom tyckte jag att jag kände mig återfuktad utan att ha använt ytterligare produkter efter rakning. Och mycket riktigt, efter en snabb titt såg jag att produkten även innehåller återfuktande ämnen.

Löddret är helt okej men vill man sparka upp densiteten ytterligare kan man med fördel använda en rakborste.

Murad Man Cleansing Shave är en kombinationsprodukt som är som bäst när den används just som kombinationsprodukt. Visst funkar den fint som både rengöring och rakning men den stora vinningen får man när man kombinerar. Jag ser den som oumbärlig på resor men använder den även i tidspressade situationer eller när jag helt enkelt känner mig lite lat. Produkten är mycket dryg och man får prova sig fram i början för att hitta rätt dosering. Det enda som egentligen ligger den lite grand i fatet är väl priset som är ganska tilltaget men med tanke på hur länge tuben räcker så tycker jag ändå att priset kan motiveras. Det är trots allt i särklass den bästa kombinationsprodukt jag har testat.

bäst i test

Kommentera

