betyg 3

Perfekt för ett yvigt skägg

Recension av Damn Good Soap Company Beard Balm.

Börja gärna med att läsa min recension av Damn Good Soap Company Beard Oil som publicerades igår.

recension damn good soap company beard balm

Nästa produkt att recensera är The Beard Balm.

Skäggbalsamet är en snarlik produkt, och för er som inte testat en sådan så råder jag er att göra det! Det fungerar ungefär som oljan men den fäster bättre i skägget tycker jag, och du kan styla skägget en aning. Perfekt för dig som har ett yvigt skägg men som inte har orkat masa dig iväg till en sjysst barberare.

Balsamet är ungefär som ett vax, och appliceringen är busenkel. Alla som någonsin använt ett hårvax kan köra ungefär samma teknik, skopa upp en lite mängd med ett finger och arbeta in i handflatorna och sen är det bara att gå lös i skägget. Svårare än så är det inte.

Balsamets doft består överhängande av olika träslag, jag tycker mig ana en svag hint av citrus med. Doften är mycket behaglig, och passar till alla tillfällen.

Du får betala runt 250 kronor för 50 ml och en hundring för 15 ml. Ett tips är att testa den mindre burken för att se om det är något för dig, vilket om du läser detta, den garanterat är.

testpilotsrecension

Kommentera

