betyg 5

Min absoluta favorit så här långt!

Recension av Captain Fawcett Moustache Wax Ricki Hall’s Booze & Baccy.

recension captain fawcett ricki hall mustaschvax

Ända sedan jag först testade Capt. Fawcett’s mustaschvax har jag hållit dem högst av alla. Fantastiska men enkla dofter av lavendel, sandelträ och Ylang Ylang återfinns sedan tidigare i deras standardsortiment. Lättapplicerade med fantastiskt hållfasthet under hela dagen. Jag har haft dem som måttstock när jag testat andra vax och väldigt få har levt upp till den standard de håller.

Enligt de själva säger de att Kapten Fawcett har funnits i verkligheten och försvann spårlöst under en expedition i fjärran land. Endast hans väska återfanns och i den tillsammans med hans reseanteckningar hittade man ett recept på mustaschvax. Ett recept som de än idag tillverkar efter. Jag har undersökt saken, historieintresserad som jag är men kan dock inte hitta något som styrker denna fantastiska historia. Låt oss hoppas att det är sant för det är en fantasieggande historia.

mustaschvax captain fawcett ricki hall

Nu har man slagit ihop påsarna med superskäggmodellen Ricki Hall och tagit fram en signaturdoft. Boose and Baccy. En riktig fullträff, rent doftmässigt. Min absoluta favorit så här långt. Doften är obeskrivbar. Lite som den klassiska bay rum men med en helt annan mustighet. Tobak, apelsin, vanilj ekmossa och karibisk rom. En elegant doft som nästan blir beroendeframkallande. Jag älskar den! Som vanligt är basingrediensen bivax och diverse oljor. Vaxet är precis som deras standardvax, lättapplicerat men jag upplever hållfastheten som något svagare. Denna kanske passar bäst för den som vill bibehålla en någorlunda naturlig look och inte über-stajlad som jag brukar ha det.

Vaxet kommer i en liten praktisk plåtdosa på 15 ml med en snygg etikett.

Slutbetyget blir dock en 5:a för den fantastiska doften men hållfastheten gränsar mellan 3 och 4.

bäst i test

1 reply »

Kommentera

