betyg 4

Doktorns ordination

Recension av Dr. Brandt XYY Eye Cream

”Vad trött du ser ut!” Det är en fras man inte gärna vill höra på morgonen när man kliver in på kontoret. Ja, ni vet säkert känslan. Man ligger ett antal timmar back på skönhetssömnen och humöret är kanske inte på topp ens från början och så kommer någon och fäller den där ödesdigra kommentaren. Inte kul! Men finns det något man kan göra då? Ja, det gör ju det. Den största anledningen till att man ser trött ut är ögonen. Mörka ringar och slapp hud under ögonen är ingen höjdare och en riktig humörsänkare. Mitt råd är därför att alltid se till att ha en bra ögonkräm hemma i badrumsskåpet.

30361a

Se gärna till att välja en kräm som motverkar ålderstecken också och inte bara löser problematiken för stunden. Jag har under en månads tid provat just en sådan kräm från Dr. Brandt. Den gode doktorn tillhör mina personliga favoriter och har i mitt tycke levererat många topprankade produkter inom hudvård och Dr. Brandt XYY Eye Cream sällar sig till just den skaran. XYY står här för Xtend Your Youth, så har vi rett ut den detaljen.

Enligt beskrivingen skall Dr. Brandt XYY Eye Cream hjälpa till att skapa den där härliga utvilade looken. Genom att tillföra antioxidanter, skyddar, återfuktar och mjukar krämen upp den delikata ytan precis under ögonen och visst funkar det galant och jag har definitivt upplevt en stor skillnad före och efter.

Dr. Brandt XYY Eye Cream skall användas två gånger per dag. En på morgonen och en innan läggdags. Tvätta ansiktet med en bra ansiktstvätt. Personligen använder jag Murad Refreshing Cleanser men här väljer man såklart sin egen favorit. Tryck ut en liten mängd ögonkräm på ringfingret och dra fingret mjukt under hela ögonpartiet tills den helt har absorberats.

unnamed

Så här lite behövs för båda ögonen.

Förpackningen är funktionell och diskret, inget som sticker ut men heller inte supertrist. Pumpen ger lite för mycket volym kan jag tycka så det gäller att inte trycka för hårt. Annars är produkten relativt dryg och en förpackning håller nog ca. två månader vid normal användning skulle jag gissa.

Det skall också sägas att den här produkt-rangen faktiskt egentligen är riktad till kvinnor, i alla fall enligt de uppgifter jag har fått av insatta i ämnet och en del research på nätet men det spelar mindre roll. Den funkar och förpackningen är inte ”feminin” om man nu skulle ha ett problem med det. Dr. Brandt XYY Eye Cream är snarare en riktigt bra ögonkräm som jag rekommenderar högt.

Slutligen ett litet specialtips. Lägg krämen i kylen över natten så får du en riktigt skön uppiggande effekt direkt på morgonen.

testpilotsrecension

Kommentera

