betyg 5

Världsklass från Blåskäggen

pomadeblogpost

Recension av The Bluebeards Revenge Pomade

Under Movember fick jag äran att testa rakprylar från brittiska The Bluebeards Revenge. Det var idel lovord i diverse press och social media och jag anslöt mig genast till hyllningskören för det här var, på ren svenska, riktigt jävla bra skit! Produkterna gjorde vad de utlovade och de luktade dessutom gudomligt. Det var kvalitet rakt igenom och det enda jag hade synpunkter på var designen. Det var lite väl mycket dödskallar och macho marknadsföring för min smak men samtidigt är det ju riktigt gött med en utmanare på marknaden som röjer runt lite, vägrar vara mainstream och rör sig utanför den där berömda boxen. Någon som gör revolt och sätter ord på alla de där klyschorna. Pirater och skägg? Ja, varför inte. Jag köpte konceptet till slut med både hull och hår.

Och på tal om hår så har man nu styrt den där stolta briggen utanför välbekanta vatten, hissat Jolly Roger och lämnat barberarsalongen för att även ge sig in i och erövra hårvårdssmarknaden med en pomada som faktiskt är det bästa jag testat i genren.

unnamed

Det är svårt att sätta ord på vad det är som gör The Bluebeards Revenge Pomade till en produkt som borde tilltala de flesta män. Det är ju svårt det här med pomada. Det blir gärna klibbigt, glansigt och har man inte koll på doseringen och går bananas där så är risken stor att håret ser fett ut och det är inte så kul. Oftast är det ju stekare och rockabillys som sportar den här typen av produkt men jag kan se att The Bluebeards Revenge Pomade funkar finfint på all tänkbar klientel. Den klibbar inte och den ser inte fet ut för fem öre, samtidigt levererar den exakt de egenskaper man vill få ut av en pomada. Håret ligger som man vill och klarar vädergudarnas prövningar galant. Dessutom har den en ytterst angenäm doft och en härlig konsistens som gör att det är hur enkelt som helst att använda produkten utan att riskera att över eller underdosera.

Produkten är enkel att skölja ur med en enkel dusch och lämnar inga rester. Priset på 129 spänn är en stöld, på ett bra sätt. Det är bara att öppna plånkan och köpa med en gång. Eller som britterna själva säger ”man up and get styled.”

Det här är ingenting annat ren och skär världsklass och blåskäggen förtjänar varenda hyllning och jag ser redan fram emot nästa produkt.

bäst i test

 

Kommentera

