betyg 4

Hög stadga och glans, men svår att skölja ur

Recension av Damn Good Soap Company Pomade.

En klassisk pomada från det för mig nya märket Damn Good Soap Company, lite väl långt namn så jag förkortar det till DGSC.

damn good soap company pomade

Produkten levereras i en snygg metall-burk i storleken av typ en snusdosa och pomadan är ganska hård vilket gör det lite svårt i början att få ut rätt mängd, men den mjukas upp av handvärme och appliceras i ganska torrt hår. Den är lättarbetad och du behöver ingen stor mängd och då denna inte är vattenlöslig så får du hög stadga och glans som håller länge. Men ett problem med icke vattenlösliga hårprodukter kommer när du vill ta bort den, det räcker inte att skölja ur och vanligt schampo upplevde jag inte riktigt heller fick bort alla produkt-rester så jag rekommenderar ett djuprengörande schampo som har lite extra drag i sig tex American Crew Power Cleanser Style Remover.

DGSC har en hårprodukt jag kommer använda i de situationer håret verkligen måste ligga på plats under lång tid, dvs inte till vardags då det är lite svårt att få ur det ur håret, men det är en bra produkt som jag ger en fyra pga dess dryghet och att den gör vad den ska!

testpilotsrecension

Kommentera

