betyg 5

Perfekt förutsättning för min rakning

Recension av Damn Good Soap Company Shaving Soap.

Damn Good Soap Company’s raktvål har nu varit min rakprodukt i en månad och det har visat sig vara en riktigt bra raktvål.
När jag rakar mig så använder jag en borste för att få till ett bra lödder, så jag behöver en kräm eller tvål. Jag brukar använda kräm när det är lite mer skägg som skall avlägsnas och tvål om det är lite stubb. Tvål brukar ge ett lättare lödder som ger en närmare rakning då stubben inte blivit så kraftig.

recension raktvål

DGSC’s raktvål kommer i en plåtburk som inte behöver skämmas för sig i badrummet, själva tvålen i sig är svart (innehåller träkol) och här dyker ett problem upp det blir lätt svarta tvålrester i handfat mm om du inte är försiktig, men dessa tar man lätt bort med lite vatten. Jag laddar min borste genom att fukta med hett vatten och plocka upp tvål med cirkulära rörelser en stund, sedan har jag en rakkopp där jag arbetar upp rätt mängd lödder där tvål och vatten är enkelt att tillsätta.

Löddret blir ganska lätt men jag upplever det som lite kraftigare än många andra märkens tvålar. Raktvålar kan vara lite uttorkande men denna har ingredienser som kompenserar mot detta och jag anser att denna är en av de bättre jag testat. Denna burk kan upplevas som liten men den är dryg och efter min testmånad har den inte minskat mycket så denna kommer räcka länge.

Den är riktigt prisvärd och ger perfekt förutsättningar för min rakning vilket gör att den får full pott.

bäst i test

Kommentera

