parfymer

Lite för avant garde

Recension av Prada Amber Pour Homme.

recension herrparfym

Prada Amber Pour Homme, eller Prada Man som den också kallas, är en elegant doft där huvudnoten består av bärnsten. Dvs det doftar lite harts. Andra noter som framträder är patchoulli, tonkabönor och vanilj. Jag har lite svårt att placera den här doften, den är väldigt unik men hade den inte varit från Prada hade jag nog inte gett den nån chans. Men nu känns det nästan som om den helt enkelt är för classy för mig eller avant-gardig kanske? Jag tänker mig att man bär den här i rika jet-set kretsar på nån kvällstillställning där jag inte rör mig.

Helt ok doft, inget för mig personligen.

Kommentera

