betyg 4

Bra för min känsliga hud

movember crew recension

Vår testpilot David odlar mustasch tillsammans med Movember Crew och recenserar Bulldog Sensitive Shave Cream

Då har man nu testat ytterligare en rakkräm, eller Sensitive Shave Cream, ifrån ett av mina absoluta favoritmärken Bull Dog. De brukar som vanligt inte testa sina produkter på djur (bra!) och använder sig enbart av naturliga råvaror.

bulldog sensitive shave cream

Renrakad, utan besvär och med ett så gott som klanderfritt resultat (jag fick några skärsår av rakbladen och glömde visst att använda after shave balm) känner åtminstone jag med min känsliga hud mig nöjd. Konsistensen är lite som en salva mot halsen och ansiktet, nästintill helt transparent, troligtvis för att rakningen ska bli riktigt hudnära och så att rakbladen arbetar jämnt med mina skäggstråns växt. Doften är lite syntetisk(?) men känns mest igen på Aloe Vera-inslagen. Du kanske behöver smörja in dig ett par gånger eller så beroende på din skäggväxt, men tubens storlek kommer ändå att räcka ett tag.

Bull Dog gör schyssta och bra groomingprodukter för en modern man helt enkelt. Att de också håller en rimlig prisnivå känns som en jättebra bonus!

betyg4plus

Kommentera

