betyg 5

Att tämja en mustasch

testpilotsrecension

Vår Testpilot Måns odlar mustasch för en god sak tillsammans med vår Movember Crew. Denna gång har han testat Brazil’s The Lion Tamers Beard Oil Sawdust

Min mustasch är som ett lejon som behöver tämjas. Den är vild, farlig och opålitlig. Men hur tämjer man en mustasch då? Med olja såklart. Det exotiskt klingande namnet Brazil’s The Lion Tamers Beard Oil Sawdust är namnet till trots ingen sydamerikansk företeelse. Nej, bakom företaget döljer sig lite otippat en svensk men det är inte vilken svensk som helst. Nej, här snackar vi en ättling till den legendariska cirkusdirektören Carl Rhodin, betydligt mer känd som Brazil Jack. En multitalang som dessutom sportade en rekorderlig mustasch när det begav sig.

recension brazils skäggolja

Det blir idel hyllningar för Brazil’s The Lion Tamers Beard Oil Sawdust som lyckas pricka in jackpott på de flesta områden. Om vi börjar med designen och själva flaskan så är den klockren. Den ger verkligen en känsla av old school. Det här är en produkt som produktplacerare älskar och jag skulle inte lyfta på ögonbrynen om den dök upp i en rulle av Tarantino då den mörka glasflaskan sticker ut med sin färgglada etikett med tydliga cirkusreferenser.

Det råder inga som helst tvivel om vad den här oljan doftar. Som ni säkert gissat vid det här laget så luktar det sågspån. That’s it. Inga underliggande toner. Ingen diskret framtoning. Den doftar som en nykrattad cirkusmanege, eller som när man som liten parvel gick in i slöjdsalen i plugget. Då jag mest har jobbiga minnen från träslöjden där en labil slöjdlärare valde sin slöjdsal som skådeplats för sitt envälde så väljer jag istället att drömma mig bort till cirkusmanegen där elefanter dansade och lejon röt.

recension skäggolja

Brazil’s The Lion Tamers Beard Oil Sawdust är dryg, oerhört dryg. Det är min övertygelse om att den här kommer att räcka i många månader, även med ett rejält skägg. Efter att ha använt produkten och masserat in oljan i mustaschen under en veckas tid ungefär så känner jag två saker. Jag luktar gudomligt och är jag är mjuk. Gott så. Vad mer kan man begära av en skäggolja? En enda sak har jag på minuskontot och det verkar vara ett återkommande tillkortakommande hos denna typ av produkt. Sätt en pip eller pipett på flaskan så att det blir enklare att dosera rätt. Kom igen nu, hur svårt kan det vara?! Men sådana negativa tongångar skiter vi i just nu och fokuserar istället på det viktiga i sammanhanget. Brazil’s The Lion Tamers Beard Oil Sawdust är guld värd för alla med ansiktsbehåring. Det är hårdrock och samba på en och samma gång och köper du under movember så bidrar du också rejält till kampen mot prostatacancer. Vad väntar du på?

bäst i test

Kommentera

