betyg 4

Mustaschkampen

testpiloterna goes movember

Vår mustaschprydde Movember Crew Stefan har jämfört två mustaschvax.

Två tyska mustaschvax, av ungersk typ i väldigt opretantiösa glasburkar har testats. Jag väljer att recensera dem tillsammans då jag finner dem väldigt lika i konsistens, doft och funktion.

recension mustaschvax

Pfeilring Golddachs Beard Wax och Dr Dittmar Hungarian Moustache Wax. Jag tilltalas av den extremt o-hippa förpackningen av någon anledning. Den ger intrycket av att innehållet får tala för sig själv och att det är en klassisk kvalitetsprodukt som inte behöver bling-bling för att sälja. Båda vaxen doftar väldigt gott. Mild vanilj som ger en behaglig doft under hela dagen. Konsistensen är av det mjukare slaget och båda vaxen var mycket lätta att applicera i mustaschen. Trots sin mjuka konsistens så har det förvånansvärt bra stadga för en mustasch av min typ. Då vaxet inte stelnar helt är det lätt att fixa till topparna då och då under dagen. Båda skulle även med fördel kunna användas som skäggvax. Vaxen var dessutom lätta att tvätta ur.

Jag har lite svårt att skilja dem åt och kan inte avgöra vilken av dem som är bäst. Kanske att Dr. Dittmar har lite starkare doft. Båda håller dock mycket hög kvalitet och har blivit nya favoriter i min vaxsamling. Om jag måste välja en av dem så väljer jag Dr. Dittmar då den är några tior billigare än Pfeilring Golddachs.

mustaschvax recension

movember crew recension mustaschvax recension

movember crew recension

Kommentera

