betyg 3

Jävligt snygg design!

recension movember crew

Vår Movember Crew Sebastian recenserar rakvård från The Bluebeards Revenge

Idag har jag rakat mig med Bluebeards Revenge Shaving Cream och smort in kinderna med Bluebeards Revenge Post Shave Balm efter rakningen. Jag valde att raka mig med rakkniv och jag tror nu i efterhand att det var ett bra val för den här rakkrämen. Krämen var lätt att löddra upp vilket gjorde den relativt dryg och den var skön att sätta på sig. Den doftar fräscht och rent, varken manligt eller mycket vilket jag gillar.

Rakkrämen innehåller Decelerine vilket ska reducera utväxten av skägget, nu gillar jag att ha skägg väldigt mycket så jag förstår inte varför man skulle vilja reducera utväxten och tätheten av skägget. Men det är förstås om man skulle tröttna på att raka sig dagligen. Rakkniven glider mjukt och skönt igenom skägget och krämen har gjort sitt jobb och mjukat upp stråna bra. Krämen ska även förhindra rodnad och utslag efter rakning och i kombination med Bluebeards Revenge Post Shave Balm kan jag inte annat än att hålla med. Huden känns återfuktad och inte alls skadad. Len som en barnrumpa blev jag om kinderna.

recension rakvård från bluebeards revenge

Även mitt Shave Balm innehåller Decelerine för att reducera utväxten och tätheten, samt att den innehåller trollhassel och aloe vera för näring och fukt. Näring och fukt har definitivt mina kinder fått efter rakningen. Liksom rakkrämen doftar Shave Balmet fräscht och rent, inte för mycket och inte något som sticker i näsan. Jag gillar dock inte konsistensen på krämen, den är slabbig och geléliknande, det gör den i och för sig dryg men känns inte lika bra mot huden som andra After Shaves jag prövat.

Prismässigt tycket jag det är värda pengar spenderade, 100 ml för 129 kronor är bra pris för den kvaliteten man får innanför burken. Förpackningarna är bra om man använder sig av en rakborste men inte den smartaste förpackningen om man endast jobbar med händerna. Det är dock jävligt snygg design på märket och känns på riktigt och manligt!

Betyg rakkräm:

movember crew recension

Betyg after shave:

betyg3plus

Kommentera

