betyg 3

En skäggdoft för varje dag!

movember crew recension

Anders från Movember Crew recenserar skäggoljor från The Bearded Man Co

The Bearded Man Co är ett företag från engelska Kent. Företaget har mestadels skäggoljor och mustaschvax i sitt utbud men har något som inte någon annan har, en MÄNGD olika dofter, vad sägs om 22(!) stycken.

I mitt badrumsskåp hemma har det letat sig in 8 av dessa dofter. Leather, Bay Rum, Irish Moss, Walk in the Woods, Black Coffee, Spanish Orange, Sandalwood och Lavender.

recension skäggoljor

Jag som min vana trogen är van att använda parfymer och variera dessa efter dagshumör innan skäggoljan trädde in i mitt liv. Med dessa oljor ger det mig nästan samma sätt att kunna bestämma vad jag ska använda för dagen. Irish Moss måste jag nog säga är min favorit. Den har en fräsch doft som nästan är lite mintaktig vilket jag tycker är ett positivt tillskott i vardagen.

När man ska välja doft första gången är det en djungel så där har man tänkt till och skapat små 2 ml:s flaskor. Detta gör att man kan testa sig fram till den doft man vill åt och då besluta sig. Det finns dock ett problem med dessa små flaskor som jag nämnde i ingressen. Det är snudd på omöjligt att få ut en bra mängd olja i handen! Jag fick tipset att dra flaskan i handflatan och att det då ska komma ut olja, och ja det gör det men det är i små små mängder. Jag kan inte svara på hur det fungerar med flaskorna på 10 och 30 ml, men avsaknaden av pipet på dessa tycker jag inte verkar lovande. När väl oljan är i handflatan upplever jag den en aningen vattning för mitt tycke och när den ska appliceras i skägget känns det som att den försvinner in i skägget på en gång. I och med detta tycker jag inte heller att den ger vidare effekt på skägget i samma utsträckning som jag är van med, jag får inte alls samma känsla som med andra produkter.

För att summera upp det här så positivt med variationer på dofter men oljan som sådan tycker jag inte håller den förväntade nivån och inte heller de flaskor jag testat och det blir helt enkelt betyg:

recension

Kommentera

