betyg 4

En oerhört kompetent liten borste

movember crew recension

Anders, från vår Movember Crew har testat Dr Dittmar Beard Brusch with handle.

recension skäggborste

Skäggborsten mäter nästan 20 cm var av hälften består av ett gediget handtag i trä och resten av borst av äkta svin. Trämaterialet är av päron och bekvämt att hålla i och borsta med. Borsten sitter tätt men ger mellanrum mellan de olika borstsamlingarna att tränga in i skägget. Det stora pluset med denna borste skulle jag säga är handtaget. Jag har testat motsvarande borste tidigare fast utan handtag och den tycker jag är svår att använda och bra stil på skägget. Jag har använt borsten på både blött och torrt skägg och tycker den ger bäst resultat på det torra skägget. Det är fantastiskt skönt att kamma igenom skägget innan man går till sängs och rätta till de skäggstrån som valt att lägga sig åt ett annat håll under dagen.

recension skäggborste

Det jag kan ha som negativt är att när jag använder borsten för mustaschen känns den väldigt vass mot huden och det kan bli lite irritation. Det lossnar även lite borst då och då vid användning.

När man väl har gett skägget samt mustasch vad den tål med denna borste så börjar vi likna någorlunda resultat som jag ofta brukar finjustera med en kam.

recension skäggborste

Som slutsats kan jag konstatera att detta är en oerhört kompetent liten borste som verkligen gör sitt jobb. Det blir helt klart en starkt betyg till Dr Dittmars skäggborste som hade kunnat vara högre om den inte släppt ifrån sig så mycket borst och varit lika vass mot huden.

movember crew recension

Kommentera

