betyg 4

En magisk apparat

testpiloterna goes movember

Vår Movember Crew Lucas har testat Gillette Fusion Proglide Styler

En magisk apparat som sägs vara en trimmer och hyvel fast i samma kropp. Gillette Fusion Proglide Styler innehåller en behändig liten trimmer, ungefär lika lång som en bläckpenna och lika tjock som om fem bläckpennor satt ihop. Till trimmerhuvudet medföljer också tre kammar som gör att du kan anpassa längden på ditt skägg. På detta trimmerhuvud kan du också sätta på ditt blad, t.ex det medföljande Gillette Fusion Power-bladet. Vilket får hela apparaten att likna en sopkvast, fast en sopkvast med en dödande borst.

recension rakhyvel och skäggtrimmer

Jag valde först att trimma ner det lilla skägg jag hade med trimmern utan någon kam, vilket var superbehändigt och gjorde mig väldigt nöjd. DOCK har jag mina aningar att trimmern skulle få svårt mot något kraftigare skägg, jultomten hade nog inte haft så mycket nytta av trimmern om man säger så.

Efter detta tog jag en varm dusch. Dels för att jag var svettig från min löptur, men också för att en varm dusch kan vara väldigt bra innan en rakning. Det är något med det varma vattnet som får dina strån att svälla och att lyfta från huden, vilket underlättar för de sylvassa rakbladen att kapa av dina små strån. Man kan nästan tro att det är något magiskt med vattnet eller att där kanske bor små snälla, starka, vattenmänniskor som vill hjälpa till och lyfter upp ditt ansiktshår.

Steg ur min härliga dusch, varm och mysig. Här skall det våtrakas. Masserade in min shaving gel (en än så länge hemlig shaving gel som jag recenserar framöver) i huden och hade nu en hinna av klet över ansiktet.
Tog mitt nya vassa blad och satte på det på min trimmer. KLICK, sa det. Visst är det något speciellt med att raka sig med nyöppnade rakblad? Spännande och lite småläskigt på samma gång, här håller jag ett potentiellt dödsvapen i min hand liksom. Måtte jag använda den här på rätt sätt.

Och som det rakades! De små bladen som lätt skulle kunna skära upp min hals, skar istället av mina strån utan det minsta uns av blodvite. Några minuter senare och jag var Lucas, 11 år, igen.

movember crew recension rakning

Betyg på denna apparat då? Ja, den passar ju mitt korta skägg och gör hela rakningsprocessen väldigt enkel. Priset är riktigt bra, För någon som har längre skägg, och kanske vill använda de medföljande kammarna är den lite sämre. Kammarna finns bara i tre längder, trimmern är rätt liten och skulle som sagt få det svårt mot ett ”äkta” skägg.

Men nu är det ju mitt skägg som står för betygsunderlaget, och mitt skägg ger Gillette Fusion Proglide Styler en 4!

movember crew recension

Movembercrew.se kan du följa Lucas och våra övriga Crew-medlemmar när de odlar mustasch för en god sak!

Kommentera

