betyg 3

REN med ansiktsvatten?

Recension av REN Clarimatte Clarifying Toner

Jag har i princip aldrig använt ansiktsvatten tidigare och mycket har hänt med den här typen av produkter sedan jag sist testade. Clarimatte Clarifying Toner från det brittiska märket REN är en av flera bra produkter i hudvårdsserien och blev efter några veckors testning en glad överraskning men med några små frågetecken.

recension ansiktsvatten

Lätt, snygg och praktisk förpackning i plast som inte tar någon större plats med ett innehåll som lovar bland annat förminskning av porer, jämnare hudton, förebyggande av ”röda områden” i ansiktet och förstås, en ordentlig rengöring. Här kan du både använda händerna eller använda bomullspads för att komma åt ordentligt. Med bomull ser du ju också hur mycket orenheter som försvinner och det är inget tvivel att detta ansiktsvatten är effektivt.

Mitt lilla problem är att jag är förtjust att använda vatten när jag tvättar ansiktet och även fast jag ser hur mycket smuts som lossnar saknar jag att få skölja ansiktet ordentligt. Det känns inte komplett och jag saknar den där riktigt rena känslan. Kanske är jag för mycket av en vanemänniska eftersom det inte fungerar riktigt. Att använda den här produkten är ju egentligen så mycket smidigare och snabbare och passar den som har kort om tid men ändå vill ha fint resultat, men jag tror jag håller mig till mitt vatten även i fortsättningen.

Mitt betyg : 3

testpilotsrecension

Kommentera

