betyg 4

Jag och mitt skägg gillar den som faan.

Recension av Brazil’s The Lion Tamers Beard Oil, Sawdust

Jag använder skäggolja varje dag och har mina favoriter. Den här hade jag inte stött på innan jag fick paketet men blev naturligtvis grymt nyfiken. Jag och mitt skägg gillar den som faan.

recension skäggolja

Doften kallas Sawdust och det är precis vad det doftar. Nysågat  färskt trä, lite kåda…mmmmm. Doften hänger kvar förhållandevis länge i skägget men känslan av ett välmående och bortskämt skägg håller i sig hela dagen.

Oljan appliceras med fördel i skägget efter duschen. Torka skägget, droppa olja i handflatan (till mitt skägg använder jag ca 15 droppar), gnid händerna mot varandra och fördela sen oljan i skägget och se även till att gnugga in hårbotten. Det hjälper till att hålla huden återfuktad.

Enda nackdelen skulle vara den lilla plastbricka som sitter i flaskan genom vilken man ska droppa ut oljan i handen. Med den mängd jag behöver skulle en pipett i locket vara mycket bättre.

Jag ger Brazil’s The Lion Tamers Beard Oil, Sawdust 4,5/5 i betyg.

betyg 4,5

Kommentera

