betyg 5

Sprudlande sommartoner från Lacoste!

 

Recension av Lacoste Live Edt

I samband med vår/sommarkollektionen som lanserades i våras gör Lacoste exakt det som förväntas och släppte en ny herrdoft på temat LIVE! Och det visar sig att det gjorde de helt rätt i. Jag har testat flera av deras tidigare dofter och lika säkert som den lilla krokodilen alltid är med, går denna spännande och fräscha doft från klarhet till klarhet ju mer jag använder den.

recension av lacoste herrparfym 2014

 

Flaskan i sig är tilltalande med enkel och rak design utan krusiduller som skvallrar om ett intressant innehåll. Den distinkta men lätta citrusdoften i toppnoterna är först ut och tillsammans med ett litet stänk av saffran för det direkt tankarna till varma sommardagar, strandhäng och de sköna ljumma kvällarna. Hjärtnoterna går i blått och grönt, marina dofter av hav och gröna blad som ger doften ytterligare friskhet och den för Lacoste typiska sportigheten. Här kommer det verkligen till sin rätt och gör doften så lätt att tycka om.

Jag har använt den flitigt och haft den med mig om jag skulle behöva bättra på lite under dagen, innan after work eller under kvällen. I basen på den här spännande doften hittar vi bland annat sandelträ, guaiacträ och sötlakrits som avger det klassiskt kryddiga och det lilla extra söta som tillsammans tar hela paketet till en alldeles egen nivå och gör den här doften till något jag helt enkelt inte kan motstå. Här fungerar allt; friskhet, energi, vatten. sol och en oemotståndlig kryddighet. Önska dig i present, köp den till pappa, brorsan eller bästa kompisen. Jag kan nästan lova att ingen kommer att bli besviken.

bäst i test

 

Kommentera

