betyg 4

Riktigt bra

Recension av Hanz de Fuko Natural Shampoo

Oooh! Min duschhylla blev just en kryddhylla. HdFNS har tydligen en arsenal av 16+, paraben- och sulfatfri, plant extract och 10+ aminosyror för att optimera min hårutväxt och vara trevlig mot min skalp. På ingredienslistan finns bland annat: Granatäpple, citron, acai, cactus, mandarin, äpple och just det hästsvans. Okej, kanske inte kryddhylla då, men en fruktsallad att ha i håret och lite hästsvans.

Det fungerar inte alls dåligt, mind you, riktigt bra in fact. Håret blir renare från hårprodukter än med många andra shampon. Det känns lätt och vitalt vilket gör att man får lite extra volym och blir lätt att stajla. Håret blir mer åt det glansiga hållet. Mot skalpen är den också ganska trevlig faktiskt. Inga under men bättre än att torka ut den med ett vanligt shampoo. Om håret blir tjockare eller eller vet jag faktiskt inte riktigt men enligt Hanz han själv så kommer håret bli “fullare” allteftersom hårbotten mår bättre och kan tilgodogöra sig alla bra grejor lättare. Bra tänker jag, jag närmar mig ju 40 och tappar typ hår därefter så det kan ju inte skada åtminstone.

recension an hanz de fuko schampo

 

Schampot kommer i en ganska liten och smidig flaska på oregelbundna 237 ml. Men jag vill påstå att det är mycket drygare och kompaktare än alla andra shampon jag tidigare använt. Effektivt alltså. Men ta lagom mängd för den största nackdelen med det här shampot, enligt mig, är att det löddrar dåligt. Doftmässigt är den fräsch och lite mintig, borde också vara bra för blodcirkulationen under proceduren iallafall, bra att doften inte tar över när man kliver ur duschen. Utan du kan gott använda dina favoritparfymer utan några doftklascher. 4+

groomingbetyg4plus

 

Kommentera

